1,5 månad gammal tatuering
Hej!
Min tatuering är nu 1,5 månad gammal och har läkt fint utan några problem, en ganska stor.
Det enda är att jag kan se att den fortfarande blir rätt torr om jag inte smörjer in den. Så nu till min fråga:
Jag har kört med bephaten hela tiden men nu är den slut igen, måste jag gå och köpa ny sån hela tiden eller kan jag börja smörja tatueringen med en vanlig body lotion från typ nivea som jag ändå har på resten av kroppen? Tror det är parfym i den men spelar det någon roll nu eller bara när tatueringen är ny?
Mvh :)
När jag tatuerade mig, så sa tatueraren att jag skulle använda bepanthen under läkeprocessen. Därefter kunde jag smörja med vad jag ville.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
När den är läkt kan du smörja med vad du vill. Kolla bara så det inte är blekande.
Hej! När tatueringen är helt läkt, vilket den verkar vara nu, går det oftast bra att byta till vanlig oparfymerad body lotion. Parfymerade krämer kan ibland irritera, men de flesta tål det bra efter läkning. Testa lite försiktigt först! Se bara till att huden känns återfuktad. Lycka till!
Hej! När tatueringen är så pass läkt som din är nu brukar det gå bra att använda vanlig oparfymerad body lotion. Det är dock bäst att undvika produkter med mycket parfym eller starka ingredienser, då huden fortfarande kan vara lite känslig. Om du vill vara på den säkra sidan, välj en mild och oparfymerad kräm. Men oftast är det bara de första veckorna som parfymfritt är extra viktigt.