Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1401 ggr
[Sniff]
0

Har bokat tid!

Hej! 

Idag var jag på stan med en kompis, som skulle gå och kolla sin tatuering. Jag sa att jag har funderat på att tatuera mig väldigt länge, och då föreslog hen att jag skulle följa med henne och boka en tid. Så då gjorde jag det! 

1a oktober ska jag dit och skaffa mig en liten tatuering. Det känns skitläskigt, men samtidigt kul👍 Datumet valde jag för att jag då har hunnit fylla 18 och så har jag tid att verkligen fundera och så. 

Nu ska jag bara bestämma vad jag ska ha för motiv, och var den ska sitta. Nu lutar det mot en sol (för att jag älskar solar☀️), eller ett peacetecken som är som en sol. Det eller tassavtryck från min vovve. Eller kanske båda, haha😃

Ville bara skriva av mig lite, och om någon har tips på motiv eller placering (eller annat som är bra att tänka på) så får ni gärna skriva det!

DolceVita
0

Härligt (: Vet hur exalterad man blir innan sin första tatuering. Ett tips jag kan ge är att inte bli alltför nervös innan. Visst har alla olika smärtgräns, men jag tror de flesta kan hålla med om att det faktiskt inte gör så ont som man kan tro. Dock beror det ju också så mkt på placering och färg. Gult kan fästa dåligt. Fick sitta i över en timme med min orange/gula fjäril.

What doesn't kill you makes you stronger.

[Sniff]
0

#1 Ja det känns jättekul! Haha jag är nervös redan nu, så kommer nog vara ganska spänd när det är dags. Men jag har alltid tänkt att det inte kommer att göra så ont, så jag hoppas att jag kan bära med mig den inställningen och få det att göra mindre ont😇

Jag älskar gult och orange, men jag tänker att det kommer att synas så dåligt, så då tänker jag gult/orange+rosa+ev en till färg, så att det inte blir för osynligt.

Pelle Långlös
0

Hur blev solen? Nyfiken

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Sniff]
1

#3 Det får du se efter den 1 oktober 🙂

Karmatarerskanise
0

TS; har du hittat något motiv och placering?

Pelle Långlös
0

#4 oj jag missade att du skrev den 1:a oktober. hihi.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Sniff]
0

#5 Jag har inte hittat motiv än, men tänker någon form av sol på vänster överarm. 

#6 Lätt hänt😉