Töja öronen!
Hej!
Jag är nu i processen att töja mina öron, jag vet att man ska töja ca 1mm per månad, men nu gör jag inte det. Men min fråga är kan man töja mer så fort det går bara det inte gör ont? Jag har 8mm nu, töjde det för ca en och en halv vecka sen, och har inte ont någonting alls, kan jag trycka in en 10mm spriral så långt det går utan att det gör ont eller riskerar jag att få en blowout då?
Jag tycker inte att du ska göra de! Jag töjde ungefär lika fort som du och har nu en blowout som är jätte ful och som jag kommer behöva skära bort sen… 😮
Okej:( Men det gjorde inte ont för dig?
När jag töjde gjorde de ont.. men inte annars.
Det är ju väldigt individuellt hur det känns. Det är det som kan vara "farligt" med att det går såpass bra, att man kanske inte märker att man spräcker eller dylikt. Tycker du ska vänta!
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Okej.. Jag har spräckt det en gång, och det gjorde så sjukt ont och då tvingade jag in det i princip, det är ett misstag jag inte ska göra om! Tack för alla svar!
Till slut blev det ändå att jag töjde!:) Haha, kunde bara inte vänta, hade en plugg som väntade mig;) hur som helst så gick det hur fint som helst och det gick bra. Har fortsatt att töja i samma takt och ligger nu på 18mm. :)
Hejsan.
Töjning är något som är otroligt individuellt. Så länge du inte spricker så är det ingen större fara. Vissa lär vara mer försiktig än andra då deras hud är mer hård och kan få blow outs om dem inte är försiktiga. Medans vissa kan utan bekymmer töja 2-3 mm åt gången utan ett enda bekymmer.
Sen är det också så att ju större det töjda hålet är desto lättare blir det att töja. Är i starten av processen man ska vara som mest försiktig. Från ca 10 mm eller där i kring börjar det töja sig mer och mer å egen hand.
Töjde en gång från 0.5 mm till 4 mm på en gång. Fick ingen blowout alls, men det är väl individuellt också. Eller så hade jag bara "tur"
Jag var ung och dum, och som f*n gjorde det också. Gör inte om det en gång till 😛
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
7 där håller jag inte med alls. Det varierar stort. En del med 15-20mm har ett helv*te med töjning, precis som jag hade det lätt upp till 8mm.