Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 1847 ggr
valpnos
0

Tips på motiv.

Jag ska tatuera hela magen och jag har svårt att bestämma vad jag vill ha. Några som har tips på något speciellt man kan göra? 

Ska vara stort då det ska täcka en gammal gadd.

Kaiia
0

Får man se tatueringen du ska tatuera över? ^^

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Karmatarerskanise
9

Finner det alltid lite underligt när man frågar andra om vad man själv kan göra.

Tatueringar är ju personliga, så tänkt på dina intressen. Saker du gillar. Saker du tycker är vackra.

Kommer du inte på något nu så kommer det till dig sen.

valpnos
3

Man kan ju fortfarande fråga om tips på motiv. Alla gör inte "personliga" tatueringar. :) Jag tatuerar mig för det är snyggt och det är jag knappast ensam om.

[amysmatte]
2

#2 Varför skulle det vara så självklart att man gör personliga tatueringar? Det finns såå många som gör det för att det är snyggt och jag ser inget fel i att be om tips på motiv. Det är ingen som har sagt att valpnos kommer använda sig av något av dessa motiv men man kan hitta något man gillar genom att be om tips från andra. Och om han ber om tips så kan han ju fortfarande göra sin egna tolkning av motivet och då blir den ju ändå personlig :)

Förstår mig själv inte på dessa som säger att en tatuering måste vara personlig för det måste den inte alls. Själv när jag tatuerar mig så kommer jag göra något jag tycker är snyggt sen spelar det ingen större roll om det är många som har liknande/likadan. För man gör ju det man själv tycker om och vill ha. 😃

Karmatarerskanise
0

Det är väl personligt att göra något som man SJÄLV tycker är snyggt? 🤔

[amysmatte]
1

#5 Ja men varför skrev du din kommentar då?

Han bad om tips på något man kan göra. Han har ju inte bett någon välja motiv till honom. 😃

Karmatarerskanise
0

Därför att det för mig är underligt att be andra om råd över en tatuering som ju är något man själv ska gilla.

Men visst, alla ser det inte på samma sätt utan kan göra något som andra tipsat om.

Själv kommer tatueringarna till mig naturligt, inte genom att andra säger vad dom tycker är snyggt bara såhär helt apropå utan några direktiv alls. Hade varit mer förståeligt om man sagt något om vad man gillar, hur man är eller liknande.

Men jag ber om ursäkt för min input 🙂

[amysmatte]
1

Men det finns ju saker man kanske inte sett förut som man kanske tycker är skitsnyggt. Man får ju leta lite och kolla runt så. Förstår inte varför det skulle vara fel att be om tips :)

missemel
0

Kanske bara "fylla ut" din gamla tatuering med småsaker typ.. Hade jag velat göra om en hade jag gjort några blommor över och runt om den kanske byggt tatueringen till något annat och inte gjort över den helt. Det är väl ändå en del av dig själv nu så något minne av den vill man väll ha ;)

Beea
0

Svårt att komma med förslag då man inte vet placeringen på den nuvarande tatueringen, hur den ser ut, vad DU har för stil osv. Kanske några stjärnor med någon form av mönster runtom? Eller en stol fjäril?Tycker personligen det finns få tatueringar som hör hemma på magen. Risken finns ju att det kommer se förskräckligt ut 😛