Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 823 ggr
julia96girl
0

Töja hålet?

Jag har en piercing i näsvingen på 1,2mm men dom flesta snygga kulor som jag skulle vilja ha är 1,6mm tjocka så jag undrar om det bara är att ta in en barbarell på 1,6mm för att töja hålet eller gör man det på något annat sätt?

Och jag undrar även vilka verktyg det är man har till näspiercingar? för att kunna byta kulor och sånt?

searelia
0

Vet att det finns dem som töjer med nya stavar och liknande. Detta är något jag ALDRIG skulle rekomendera. 
Alla labretter och barbeller har gängning på sig. Om du trycker in det i dit hål och pressar för att töja så kan du förstöra en massa i huden och riskera ärr bildning i/kring ditt piercing hål.

Jag rekomenderar att gå till din studio och be dem göra det åt dig. Dem har led stickor som har rätt storlek för alla töjningar. 

Vad det gäller verktyg så ja är det en stav du har så finns det verktyg men för en privat person kan jag lova att dem kostar mycket mer än dem smakar. Många av dem är inte så bra heller kan jag lova. Är mest för att hålla kulan och skruva dit. Kan ej riktigt gänga loss eller dit med dem så att det sitter. 

För en ring så kan du köpa en låsnings tång på till exempel biltema. Den kostar en 20-30kr eller nått.

julia96girl
0

ok tack så mycket =)