Handdesinfektion
Får se om någon hinner svara på detta innan jag ska iväg. Det är så att jag ska jobba ikväll. Min piercing (industrial) är nu en vecka och en dag gammal och jag har inte haft några problem med den hittills. Men jag är alltid lite rädd när jag jobbar, dels för att någon ska smälla till mig (jobbar på nattklubb så sånt kan hända både med flit och av misstag) men även för att jag hanterar människor och ibland även pengar. Mina händer kommer alltså i kontakt med en hel del bakterier. Eftersom jag inte kan springa och tvätta händerna stup i kvarten på jobbet så är jag ju rädd att jag ska komma när min piercing med smutsiga händer. Inte för att jag faktiskt är på och pillar men om jag t.ex. ska rätta till håret och råkar komma när eller bara inte tänker mig för och råkar klia mig på örat osv. Skulle det kanske vara smart att ha en liten handdesinfektion på mig så jag kan få bort bakterier från händerna lite då och då under kvällen för att minska risken? Vad tycker ni?
Jag är riktigt paranoid för infektioner eftersom det är första piercingen och industrial har ju rätt hög infektionsrisk som jag förstått det.
Jag skulle nog i ditt fall försöka tejpa över det försiktigt. Skulle du komma åt det med handen av rena farten så rör du ju bara omslaget så att säga. Slag…Ja det blir ju sämre vilket som. Den kan jag bara råd till var på din vakt och ducka :p
När jag såg detta svaret så hade jag redan åkt till jobbet :( Körde med handdesinfektion i alla fall. Får hoppas på det bästa.