Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1643 ggr
tvättäkta bybo
0

skötsel tattoo

funderar på en del grejer, är sugen på å göra en sleeve, å funderar på att åka en helg till en tattoostudio ca 40 mil bort, hur går de å köra bil med nygjord tatuering? skadar det en sleeven på något sätt att röra högerarmen så pass mycket? (manuell låda på bilen) kanske det gör ont? å röra armen? men de står jag ut med, bara de inte skadar tatueringen.

sedan har jag skitigt jobb, i gruva, kan bli rätt dammigt/oljigt å annat, å händer att de blir varmt å man svettas rätt mycke å, kommer dock ha långärmad jacka över och duscha efter jobbet varje dag, vad gör det om det tränger igenom damm/olja osv på tatueringen? får en känsla om att den inte e nå bra… kan jag då skydda den på något sätt? ska ju inte bli för tätt heller… eller är det bättre att vänta till min semester? så får den iaf 1 vecka på sig utan att riskera att utsättas för allt för mycket "skit"?

en fråga till, kan det finnas nickel i färgen man tatuerar med? (kanske dum fråga, men bättre å fråga så man är på den säkra sidan, för nickel tål jag inte, lär väll få kapa armen iaf ;) skämt dock…

(kommer självklart fråga min tatuerare alla dessa frågor oxå)

hoppas ni har svar :)

Afturelding
0

Det bästa vore ju att göra det precis när du går på semester. Smuts kan orsaka en infektion om man har otur. Olja är ju svårt att få bort, och fastnar det på tatueringen så kan du inte gnugga bort det, för då kan den bli flammig. Beroende på hur långa pass du jobbar så kanske det går att plasta den, och tvätta på rasten. Men då finns det en risk för att det blir för varmt, och att du tvättar den för mycket. Men efter en vecka är såret inte längre öppet (eller, mina är inte det längre i alla fall), men den kan flagna. Då måste man fortfarande vara väldigt försiktig vid tvätt, så olja är nog inte bra då heller. Men infektionsrisken är mindre.

Köra bil är nog ingen större fara. Ont kan det nog göra, men att det skulle skada tatueringen tvivlar jag starkt på. Och angående färg är det ju bäst att fråga tatueraren för säkerhets skull, men jag har inte hört om tungmetaller i färg på 10 år :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

tvättäkta bybo
0

har iofs hittils inte skitat ner mig, iaf inte där tatueringen ska sitta (överarm och halva underarm) men är väll inte värt att riskera något, kan som sagt bli utsatt för rätt mycket "äckel-päckel".. så får nog bli på semestern :)