Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 5697 ggr
[NellieLavec]
0

Ang. tatuering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Usch och fy vilken beslutsångest jag har!

Jag har alltid varit intresserad av att skaffa en tatuering och tycker det är ett fint sätt att utsmycka sin kropp.

Jag går nu i tankarna på att skaffa en bakom örat, men är jätterädd för allt som spelar in.

Kommer jag hitta en bra tatuerare?

Kommer det bli infektioner?

Tänk om jag ångrar mig?

Så ja, ni förstår kanske mitt dilemma. Och att jag är rädd för nålar och har en otroligt låg smärtgräns hjälper mig inte.

Jag behöver helt enkelt så mycket tips och råd som jag bara kan få av er här på iFokus! :)

Slänger in en bild på en slarvig, oskuggad skiss som jag har gjort. Fjädern ska vara realistisk, inte så tecknad som den är just nu.

Antingen ska jag göra bara fjädern eller bara N;et, inte båda två som på bilden.

Karmatarerskanise
0

Är du orolig för att ångra dig är det nog bäst att vänta till du inte känner oro.

[NellieLavec]
0

Att ångra själva tatueringen är jag inte orolig över (kanske dåligt formulerat av mig)

Jag menade mer att jag är orolig över att tatueringen inte ska bli bra (alltså dålig tatuerare) och då kommer jag ju ångra mig, för jag vill att den ska vara välgjord med fina linjer etc. 

Jag har hört att det är svårt att få just fjädrar att se fina ut? Stämmer det? :o Någon som kanske har något tips på en bra tatuerare som gör just snygga fjädrar i Malmö, Lund, Helsingborg? :)

Jag är redo på att åka ganska långt och betala en rejäl slant för en fin och välgjort tatuering. Sen ska den ju inte vara större än ett lillfinger, så enorma summor kan det ju inte handla om väl?

Karmatarerskanise
0

I helsingborg har du evil twins som är riktigt duktiga och house of pain (ozzy) söker du här inne finns det flera trådar med tips på tatuerare i bland annat malmö

[NellieLavec]
0

Jo, jag har varit inne på dom trådarna, men jag tänkte om någon har gjort just en fjäder som dom är riktigt nöjda med :)

Karmatarerskanise
0

4 kolla deras hemsidor. De är stora välbesökta studios, så man tycker ju att de borde ha bild på fjädrar som ju är populära motiv. Hoppas du får svar från någon som gjort en fjäder i krokarna du vill tatuera dig.

[NellieLavec]
0

Tack så mycket för tipset! :) Jag har hittat Staffan Art Tattoo art i Malmö. Verkar väldigt seriöst och bra. Och han erbjuder att rita en skiss som man får som en "gnugga-på-med-vatten-tatuering" så man kan se hur det ser ut på och gå hemma med i några dagar :) någon som tatuerat sig där eller vet något om stället? :)

[NellieLavec]
2

Har nog bestämt mig helt för att ta 1 floor down nu :) två vänner till mig har blivit tatuerade där och deras är så fina :)

[NellieLavec]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är den gjord :)

Turboglassbil
0

Vart ju jättefint! Hoppas du är nöjd :)

[NellieLavec]
0

Det är jag! :) och tack så mycket :D Den är ju nygjord på bilden, så sen är ju lite svullen ;)