Misslyckand tatuering, vad gör jag?
Jag gjorde en tatuering i maj månad på handleden, text "never give up"… Vad ska man säga, hemma tatuering kanske? En kompis gjorde den. Han jobbar med detta så allt gick riktigt till med riktiga verktyg osv. MEN… Jag är inte nöjd! Min tatuering är ful. Texten blev inte alls bra. Han ska snart fixa i ordning den då den har blekts. Men det är inte bara det som är problemet. Texten är i olika storlek på bokstäverna, olika tjocklek osv. Tycker det ser pinsamt ut. Hur ska jag göra? Ska jag gå tillbaka till min kompis för att fixa i ordning den? Eller ska jag gå till någon annan & då få betala massa pengar (skitsamma egentligen) så det blir bra? Är så ledsen för detta… Vill ju att den ska kunna suddas ut :( (Ska lägga upp en bild på den när jag kommer hem)
Sajtvärd på Polen
Har den redan blekts, eller menar du att ni väntar tills den har blekts? Är den gjord med svart bläck så är det antingen fruktansvärt dåligt bläck, eller dålig teknik. Mina ser fortfarande nya ut (alla färger har hållit), trots att de är två år gamla.
Gå till en annan. Och har den ännu inte blekts så tycker jag att du ska försöka lasra den, så att du kan få ett bättre resultat sen. Det beror ju dock på hur den ser ut, är det mycket mellanrum mellan bokstäverna så kan det gå ändå t.ex.
Texter brukar inte kosta så mycket ens hos tatuerare med studior. Jag tror du kan räkna med 500-800 kr för en så kort text, beroende på hur tatueraren tar betalt.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Det är inte så farligt längre faktiskt. Tekniken har blivit mycket bättre, och det är få som får ärr. Och du behöver ju inte lasra bort den helt, den behöver ju bara blekna :) Sen kan du ju sola med den också, då bleks den (men var försiktig så att du inte bränner dig, som vanligt). Studion som jag brukar gå till erbjuder faktiskt lasring inför coverups, men jag kommer tyvärr inte ihåg vad dem tar för pris för det, men det är inte jättedyrt.
Det låter väldigt karakteristiskt för en dålig tatuering att den redan bleknat lite. Det borde inte vara någon skillnad alls på den här tiden om den var bra gjord rent teknikmässigt, så gå absolut inte tillbaka till kompisen!
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#5 Jag tror att det bästa du kan göra är att gå in på en studio och fråga, jag tror helt klart att den går att fixa till! :)
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
#7 Ja, jag ser att den är ojämn, men en tatuerare kan fixa till det mesta. Och det är helt klart billigare att gå och fråga en tatuerare om den går att fixa på en gång, istället för att först lasra den och sen tatuera över den! :)
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
Gå till en riktig tatuerare. Borde inte vara några problem att fixa till den.
#11 Säg att du inte är nöjd, och att han kanske skulle behöva träna lite mer innan han tatuerar på en människa igen. Försök vara så ärlig som du bara kan, så har han en chans att bli en bättre tatuerare i framtiden! :)