gamla hål i öronen
Har 1 hål på vardera örsnibb sedan 10 år tillbaka och hade aldrig problem med dom förut. Kunde ha fakesilver örhängen eller vad som helst. För 2 år sen när jag väntade barn så slutade jag ha örhängen på heltid fram tills för 2 månader sen. Men nu har jag provat flera gånger och kan bara ha örhängena i några minuter sen får jag ont ocj det kommer var i 1 dygn frammåt. Har provat riktigt silver osv funkar ändå inte. Tpg hål med pistol på guldfynd men första 10 åren gick som sagt bra. Vad kan detta bero på? Och kan jag ta nya hål på samma ställe trots att dom förmodligen inte kommer läka igen? Mvh
Allergier kan uppkomma vid graviditet, så det är inte så konstigt.
Jag skulle försöka hitta örhängen i titan, eftersom att det är ett material som de flesta allergiker klarar av. Men även organiska material brukar funka. Jag har sorterat ut örhängen i ben, horn och trä här åt dig på Crazy-Factory, kanske finns det några du gillar? Det finns några med metallkrokar bland dem också, men det är ju lika illa som dem du har hemma.
http://www.crazy-factory.com/product_listing_ng.php?cat_id=583#f[729,730,731]
Hurvida du kan ta nya hål beror på vilken storlek du vill ha. Kanyler finns i många storlekar, men 1.6 och 1.2 mm är de vanligaste. Gå till en piercare och fråga vad som kan göras.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se