Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 3481 ggr
[Victoria93]
0

Conch som aldrig läker hjälp!

Jag har haft min conch i typ 10 månader och den vill inte läka. Först blev den ganska infekterad bak och min piercare sa att jag skulle använda alsolsprit så det gjorde jag och den blev nästan helt läkt. Nyligen har den blivit infekterad fram (ser fint ut bakom örat) och mitt öra är ömt. Jag fortsatte använda alsolsprit men bara var tredje dag eftersom den nästan var läkt, nu har jag börjat använda den varje dag igen. Ska jag använda något annat istället? Ska jag byta till en mindre ring? (Den jag har nu är 3mm) Jag ska gå till piercaren på måndag men vill veta vad ni tycker också.

searelia
0

Hejsan.

Om du har möjlighet så gör i ordning ett sprit om lägg du har över natten. Du har på sprit på en pad eller liknade och sedan försöker du med tejp, plåster osv sluta in detta så mycket du kan. På morgonen tar du bort detta och gör rent med koksalt lösning. 
Köp gärna en salva som heter LHP salva. Den finns på apoteket och kostar 30-50kr (beror på apotek). Den är antibakteriell. Smörj på detta gärna 2 ggr om dagen men inte mycket. 

Tänk på att blir huden för fet eller för torr frodas bakterier i "såret".

Lycka till

Francias
0

Alsolsprit? Skulle aldrig ens vidröra min piercing med sånt! Det torkar ut piercingen något fruktansvärt. 

Jag hade också problem med min conch för några månader sedan, den ömmade och skavde något för jävligt och jag fick precis som du infektion bak på piercingen. Min piercare gav mig tipset och badda piercingen med koksaltlösning varje kväll och sedan smörja in lite hydrokortisonsalva (finns på Apoteket). På bara nån vecka så var problemet ett minne blott. :)

Lycka till!

[Victoria93]
0

Min piercing har blivit mycket bättre, nästan helt läkt. Jag började tvätta oftare med koksalt och nu kör jag inte med alsolsprit längre. Tyvärr har  jag istället fått en sån där buckla man kan få av broskpiercingar…skitfult  :( jag använder tee trea oil och ska även köpa komomilthe, är bara orolig för att jag ska behöva gå ner i storlek för att den ska försvinna för det vill jag inte :(