Ni med ring i underläppen
Hur långt ifrån läpplinjen sitter erat hål ungefär? Är ni nöjda med avståndet?
Jag piercade mig idag och sa att jag skulle ha ring i, piercaren noterade och sa inte så långt ner då. Nu när jag kommit hem och tittat och känt efter känns det som om hålet sitter alldeles för långt ner trots allt! Särskilt då jag inte har så fylliga läppar, är rädd att ringen kommer att stå ut från läppen massor. (Dessutom är den sned så att plattan på baksidan sticker ut i underkant och irriterar tandköttet, men det kvittar ju om jag sätter i en ring.) Känns inte kul att ha lagt 500 spänn på nått jag kanske får ta ur eller blir missnöjd med… Hoppas svullnaden gått ner till imorgon så jag kan bilda mig en bättre uppfattning.
Om ni har bild på era läpppiercings med ring i så dela gärna med er! Är en vanlig centrerad labret jag gjort.
Surfar via mobilen så har ingen bild. Men min off center sitter precis i kant med läppen.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Nä, den åker ur. Visst har svullnaden inte gått ner riktigt än, men hålet sitter över en halv cm från läppen, och min läpp är bara ca 1 cm "hög", skulle inte se klokt ut med ring i!
Känner mig ganska sur och besviken, mest på mig själv som inte tänkte på hålets placering i höjdled när jag godkände pricken som ritats dit. Blir väl till att ta om det någon gång när jag glömt bort de här pengarna… Synd att jag måste spara den här sommaren egentligen för jag kanske måste flytta! Men man kan alltid spara på något annat ;)
Nej, det där blir nog tyvärr inte jättebra med ring. Antingen går du tillbaka till piercaren och tar ut den nu, eller så sparar du den och testar hur det ser ut med ring.
Det var ju snyggt med pärla! :) Vill du ha ring så gå till samma piercare igen och säg som det är. Dom borde ta ut den åt dig och göra om den gratis kan jag tycka.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tack :) Jag har dock haft det förr och fick ta ut den för att det skavde på tandköttet. Har stora problem med den här nu också.
Jag bor 50 mil från piercaren, så är inte bara att åka dit :-/ Men när jag har vägarna förbi nästa gång kanske!
Än så länge är piercingen kvar, kan inte riktigt bestämma mig för hur jag ska göra, och tills jag kan det är det ju dumt att göra något förhastat!
På den positiva sidan kan jag säga att den verkar läka jättebra i alla fall! Inga problem med hålet utöver att det kliar, men det är ju ett bra tecken :)
Gå till närmsta piercare och låt dom bedöma det.
I själva verket är det inte hålet som kostar, utan smycket.
Har du kvar smycket, så be bara om en bättre placering av hål. Då kommer du undan billigare.
En kanyl kostar i princip ingenting och är det en schysst piercare, så skall väl inte några minuters arbete störa den övriga tiden.
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm
#6 Fast nu är ju smycket inte sterilt längre. Använder de verkligen samma då?
#6 håller med #7, tror knappast någon gör ett nytt hål för att använda en redan använd ring som är full av bakterier.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Så ni menar på fullt allvar att det inte fungerar att koka upp ringen och sterilisera den igen? Koka eller tvätta av dom med klorin eller ytdesinfektion eller läkarsprit.
#9 och plötsligt har du en procedur som tar piercaren betydligt längre tid än att bara göra ett hål. Jag tror personligen att det är smidigare att ta ett nytt smycke än att sterilisera ett gammalt. För att få det sterilt krävs mer än att tvätta av det med sprit eller liknande.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#9 för att få smycket sterilt kräv en tur i en autoklav.
Autoklava den då :)
#12 Då tillkommer ju plötsligt den extra tiden för piercaren. Tror ingen piercare krånglar till det så när de helt enkelt kan ta ett nytt smycke.
#12 Och plötsligt är det inte lika billigt längre som "bara en kanyl" ;)
Hej. Ja den där satt på tok för långt ner om du ska ha en ring sedan. Så fundera noga på hur du vill göra om du kan leva med stav eller inte.
Den studio jag jobbade på så fick man komma tillbaka med smycket som då steriliserades i en autoklav. Dock drog vi bara av 50kr från original priset. Antar detta är mycket individuellt.
I detta fall borde piercaren inte satt pricken så långt ner som denna uppenbarligen gjort. Då du informera att du ville ha en ring. Så hade jag varit din piercare hade du fått den gratis eller ett pris bara för material kostnad vid om tagning.
Tänk på att om du vill göra om så bör du ta ur den du har så fort som möjligt. Ju tidigare du tar ur desto finare blir läkningen. Kan slippa ärr bildning helt. (beror givetvis på hud typ i fall din hud lätt ärrar eller inte.)
Tjoo.
Jag håller helt med att den sitter på tok för långt ner. Jag själv skulle aldrig ta så långt ner på någon kund om det inte vore så att kunden insisterade på att ha den just där. Så har jag så att om man tycker att den inte sitter helt som man önskar på har man 30 dagar på sig att komma och ta om det eller säga till och få göra om den när man kan ta sig till mig. Detta gör jag gratis då jag vet hur det känns med piercingar som inte sitter som dom ska. Att det tar längre tid på sig för att desinfektera smycket än om man har med sig ett nytt sterilt smycke spelar mig ingen roll.
Jag piercar privat hemma och har gjort det i 7-8 år, Har det mest som hobby men är påläst och allt så jag tar bara en liten summa.
Alla levande ting har lika värde!
Kraamiz