Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 4118 ggr
Drömmis
0

Inspiration needed!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hellu.

Jo det är så att jag är väldigt sugen på att bli tatuerare, har precis skaffat min egna första tatuering och jobbar ju redan halvt som konstnär, så tatuerare känns som ett bra alternativ.

Men såklart är det ju en lång väg dit, och för att få mer erfarenhet så tänkte jag be er om en tjänst.

Är nämligen så att min fantasi inte är den bästa, jag har ingen aning om vad man brukar skissa som tatuerare, så därför vill jag be er bomba mig med era tatueringsideér!! vad som helst, så jag får träna ordentligt och jobba ihop en ordentlig skissbok :D.

Mvh Sandra

nlinds
0

Ett tips som en tatuerare bör kunna göra för hand utan att kolla på en bild.  En ros / övriga blommor. Själv har jag också börjat tatuera och blommor är inte min starka sida. :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Drömmis
0

#1. Tack, jo det kan jag tänka mig är populärt. Tyvärr inte min starka sida heller ;).

Försökte mig på en lilja, och jo, träning kan ju behövas :p

Drömmis
0

Vart även en döskalle igår, Kändes som det är ett ganska vanligt motiv det med :).

nlinds
0

#2 jätte fin men ja, behövs finslipas ;)

Dödskallar vill många ha, så det är jätte bra att träna på det med.
Snyggt ! Men försök minska ögonhålorna ;)

Drömmis
0

#4 Tack, haha jo, men får väl gå på gamla goa mottot: träning ger färdighet ;).

Ja, tack det har du rätt i, dem är lite stora. Tack så jättemycket för tipsen :D

nlinds
0

Ja men absolut gör det det. Jag kan själv inte måla dödskallar, jag suger på det, men ja träning ger färdighet :)

Men varsågod ! 🌺  Du målar jättefint 🙂

Afturelding
0

Det är en liljekonvalj du tecknat, ingen lilja 😉 Liljekonvaljer växer på rötter, och liljor på lök :)

Rosor är bra att kunna. Både de mer stiliserade och de mer realistiska. Jag skulle råda dig till att googla fram de vanligaste motiven. Det finns även många bra böcker där de vanligaste är listade, jag har den här:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186127985

Sen beror det också på vilken stil du tycker bäst om, old school eller new school :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[NellieLavec]
0

Det är ganska vanligt med fjädrar nu (tror jag? 🤔)

Jag fick min första tatuering igår, och det är en fjäder 😎

Sen är ju texter väldigt populärt, men då brukar ju folk ha ett speciellt typsnitt med sig. Dock kan det kanske vara bra att öva på snirkliga bokstäver? 🙂

Drömmis
0

#6. näe det är riktigt svårt med döskallar, men otroligt snyggt om man kan det bra :D. Tack!! värmer verkligen att höra <3.

#7. Haha, okai, då vet jag det :). Tack så mycket för tipset, får ta och beställa lite böcker, speciellt den du länkade verkar intressant ^^. Jag vet inte riktigt vad jag gillar för stil, men gillar väl mer döskallar, texter och sånt mer grovt.

#8 Ja absolut, min tatuering innehåller också fjädrar, det är otroligt snyggt :). Grattis till tatueringen btw! Jo det kan ju alltid vara bra att kunna, just snirkliga är jag ganska bra på, fick jag träna mycket på när jag gick estetiskt på gymnasiet, så nån nytta har man ju av skolan trots allt ;). 

Verkligen stort tack för alla tips allihop!!! Jättesnällt av er, blir bara mer och mer inspirerad till att köra på detta nu :D!!

Henrik93
0

Det kan också vara en bra idé att ha färdiga motiv också, för tatuerare gör ju inte enbart skisser, de gör klart dom också:) 

Och det kan ju se lite bättre ut i din "portfölj".

Jag tycker att du är verkligt bra på att rita, men lite kritik på detaljseende. Annars är det lätt att man tycker att man är för bra för sin lärare och sedan börjar köra hemma eller startar eget och går ikull för att ingen blir nöjd.

Men jag tror att du kan bli riktigt duktig!:)

Ett tips på vägen är att sikta in dig på en bra studio, och liksom arbeta dig in, visa att du vill lära dig, vad du kan, och vad du har att tillföra tatueringsvärlden och studions egna kundkrets.

Så gjorde jag med piercing, och övar på tatuering nu också när tateraren är hemma. Jag har aldrig frågat rakt ut om jag får bli lärling:) fungerade ändå för jag visade vad jag ville!:)

Mvh Henrik

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Karmatarerskanise
0

Djur, blommor, koifiskar, drakar, skallar, blackwork, tecknat.

Träna mycket på linjer och små  detaljer.

Drömmis
0

#10 Tusen tack! :D. jo detaljer är verkligen något jag behöver träna på, blir lätt lite lat och börjar på nästa istället, måste jag verkligen jobba bort ^^. 

#11. Tack för tipsen, små detaljer är ännu en sak jag måste tänka mer på ja ;). 

Åter igen stort tack för alla snälla ord och tips, blir så glad av att läsa allt :D. gick med i denna gruppen idag och kunde inte fått en bättre start! Ni är verkligen underbara allihop! inte sådär elaka och dryga som folk på nätforum kan vara.

Creepiie
0

Känns som att pistoler börjar blipopulärt, vet 2 som nyligen har skaffat och 3 som ska skaffa ^^

Alla levande ting har lika värde!

Kraamiz

Drömmis
1

#13. Jo det kan du ha rätt i,, tack för tipset!

känner också en som skaffat det nyligen :). är lite jobbigt ju, pistoler är så himlans svåra att göra ;).

Har iaf tränat lite på dödskallar nu, och lite olika tekniker.

JossanH
0

Old school är bra att träna på. Starka rena linjer, färg, skuggning.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Drömmis
0

#15. Tack :)

Jo, framför allt raka rena linjer har jag svårt med, penseldragen sitter i hårt ;).