Smiley
Jag funderar på att göra en smileypiercing, vad finns det för, för och nakdelar?
Fördelar är väl helt enkelt att man själv tycker det är snyggt? I guess 🙂
Nackdelar: Skaver på tänderna/tandköttet (vet inte om det är för alla), lätt att den vandrar (om jag inte minns helt fel) och sen vet jag att det är många som tycker att det är fult. Men vill man verkligen ha det så brukar det gå att förbise nackdelarna. 😉
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Jag har haft min smiley sedan September. Den läkte extremt lätt för mig, och jag hade inga problem alls med den. Det enda som hänt under hela tiden jag haft den är att min tandläkare vid ett tillfälle fastnade lite i den, så den slets ner en bit. 🤮
Nackdelar är att den lätt blir smutsig, och är förhållandevis svår att rengöra. Jag har även fått en inflammation i tandköttet precis under de, och på grund av det så ska jag ta ut den på ett tag och göra en annan piercing istället! 😉
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
Jag har haft min smiley i flera år, med undantag för att jag tog ut den i a 6 månader. Min har inte vandrat alls, dock har jag två vänner som piercingen har vandrat ut helt på, så det är nog individuellt. Angående att det skaver på tand/tandkött, det finns speciella smycken för just smileys, med silikon (eller va de nu är) på baksidan så de inte skaver.
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes