Sned piercing - vad göra?
Piercade naveln för 6 månader sedan på ett ställe som valde att sätta dit en läkring istället för läkstav. Visste det dock inte innan piercingen var gjord och det var för sent att göra något. Piercingen har varit i vägen en hel del för mig bland annat när jag ridit då ridbyxorna går högt samt när jag sovit då jag har tendensen att hamna på mage även fast jag inte vill.
Ringen har alltså utsatts för ett ständigt tryck åt ena sidan och började läka snett. Visst gick det att vrida ringen åt andra hållet men den föll bara tillbaka till det läge den blivit tryckt åt. Så bestämde mig för att chansa med att byta till en stav på egen hand här om dagen trots att den inte var riktigt läkt ännu. Piercingen är inte alls lika irriterad nu som den var innan, men staven är ju vridet och det ser ju bara konstigt ut.
Finns det något jag kan göra nu? Eller får jag lära mig att leva med det eller helt enkelt ta ut smycket, låta det växa igen och ta nytt hål fast på ett annat ställe? Som sagt så är det inte riktigt läkt ännu då ringen aldrig fick vara riktigt ifred.
Tack på förhand
Ta ut - Gör om - Gör rätt🙂
Kan ej rekomendera annat, även ifall det känns segt at behöva göra om hela grejen🤦♂️
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Hört att man kan tejpa på något sätt så att piercingen tvingas åt andra hållet. Fast det bästa tror jag skulle vara att ta ut den, låta den läka och sedan göra om den. Med läkstav.
Men kom ihåg att även med läkstav så kan piercingen läka snett beroende på hur man tar hand om den. Den får som sagt inte utsättas för för mycket tryck. Läs på mer om hur din piercing ska tas om hand under läkningen och gör ett nytt försök.
Lycka till! 🙂