Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1440 ggr
Wanzel
0

Plocka ur industrial

Har haft en industrial i ungefär 2 år. Förra veckan bestämde jag mig för att jag inte längre orkar med den, vilket känns lite trist då jag tycker den är fin. Men jag orkar inte med att den är smärtfri ena dagen, för att sedan göra fruktansvärt ont dagen efter.
Har gått till piercaren flera gånger och fått nya skötselråd, men den vill helt enkelt inte bli bra. 

Har precis plockat ut staven och har ett par frågor;

1. Behöver jag sköta "hålen" på något speciellt sätt? Alltså göra rent, eller är det bara att låta allting vara.

2. Kommer hålen växa igen? Om ja, är det bara med skinn eller kommer det nytt brosk också?

3. Jag har små knölar precis vid hålen, som uppstår ganska ofta med broskpiercingar, finns det något sätt att bli av med dessa?

busigdemon
0

Jag tog ut min efter 9 veckor pga fel vinkel (när svullnaden i örat gick ner så tryckte ena kulan mot huvudet)
kan tvättade med koksalt när det var lite ömt men läkte ihop snabbt o fint för mig. Känner fortfarande grupar/knölar där hålen var. Så nu när vi ska ta om den så vet jag vart det inte ska vara iaf =) (o självklart går jag inte till samma piercare igen…)

"Din verklighet är inte Min verklighet"

Wanzel
0

#1 Okej! Men har själva hålen växt igen då? 🙂

Funderar på om jag behöver göra rent den eftersom jag haft den såpass länge, och den egentligen "ska vara läkt". Det kommer ju ingen sårvätska eller liknande ifrån den..

Karmatarerskanise
0

2 det skadar inte att tvätta med koksaltlösning någon gång om dagen kanske. Jag hade gjort det ifall ifall :)

busigdemon
0

Den har växt igen, men brosk växer ju kanppt så under den läkta huden känner man gruparna/knölarna.

har den redan läkt kan det nog ta tid innan den drar ihop sig, men som det låter på din beskrivning så har den inte läkt helt hundra så den kan nog bra ihop sig o läkta relatvit snabbt =)

koksalt är ju alltid bra i läkningsprocess, peircing eller inte =)

Wanzel
0

#4 Okej, får väl hoppas att det drar ihop sig på mig också, ser lite halvkonstigt ut annars 

Men då ska jag köra med koksaltlösning! Hur länge ska man hålla på med det då? Räcker det en vecka, eller ska man köra tills det har dragit ihop sig?

busigdemon
0

skulle kanske göra det i sammband med att du tar ut den.

sen skulle jag nog bara koksalta vid behov = om den blir öm, röd eller vätskar