Navel
Piercade naveln i december. Den läkte efter någon månad men sen började den krångla. Fick ett sår i översta hålet och då började den vandra ut (var inte medveten om det då) men jag gick till piercaren och han gav mig tips till koksaltlösning. Har använt det i flera veckor nu och såret har läkt och det "vandrar inte ut" längre. Endast liten rodnad runt översta hålet men det är liksom verkligen inget sår längre och det är jag så glad för. Men då känns det onödigt att ta ut den? Om den har läkt. För mig gör det ingenting och den har åkt ner lite liksom. Tror inte det kommer åka ner mer. Vad tycker ni? Jag kan väl ha kvar den? Känns så tråkigt att ta ut den när jag tjatat på min moder i en evighet att få ta, sen spenderat 700 spänn på att ta den för att sedan bara ta ut den. Men sen har jag en annan fråga, i koksaltlösningen, kan man ha flingsalt istället? för det är det enda saltet jag har hemma som inte har jod. Och ska man ta lika mycket av flingsaltet som man skulle ta av det vanliga saltet? Så sjukt tacksam för svar!!
#1 den har ju vandrat väldigt långt, så jag hade definitivt tagit ut den.
#2 gick till piercaren idag och han hjälpte mig ta ut den. Ska försöka ta om piercingen om ett par månader