Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: läkning-och-eftervård
Läst 2766 ggr
fudgerooo
0

Ska det se ut såhär..?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är nu ca. 6 veckor sedan jag gjorde min industrial. Har inte haft några problem eller så. Den fastnar rätt snabbt efter att jag tvättat den, dröjer bara några minuter så har den börjat fastna. Och har även funderingar över en liten kula vid ena hålet. Borde jag gå och prata med hon som gjorde piercingen? Eller är detta normalt? Ser ju inte ut som att det bara är svullnad eller så. Är detta början på en broskknöl? D:

fudgerooo
0

Bilden är vriden.. men hoppas ni ser ändå.

busigdemon
1

Förstår inte riktigt med vad du menar fastna.

I kläder eller hår?
Eller mer om sårvätska?

Hår o kläder, se upp, du lär dig efter ett tag.
Sårvätska, gör inte så mkt så länge det inte är värmt o ovanligt ömt om örat. Fortsätta tvätta 1-2ggr/dag. Är i regel en peircing som tar god tid på sig att läka.

Det var en liten knöl ;)
Tror du inte behöver vara orolig ännu. Är du lite orolig vet jag att vissa smort in lite med zinkpasta (?). Ska hjälpa läkning lite grann.
BLir det en liten bula är det nått som vad jag förstått kan ge med sig lite  med tiden (ett par månader efter att det läkt ordentligt ca).

Lycka till

"Din verklighet är inte Min verklighet"

fudgerooo
0

Med fastna så menar jag att sårvätska eller så torkar så den fastnar. Låter den ju "sitta fast" tills nästa gång jag rengör den eftersom det inte är bra att "fläcka" loss den eller vad man nu ska säga. Sårvätskan skyddar väl från bakterier? Ungefär som att man inte ska riva bort sårskorpor på sår antar jag? :P Skulle väl inte säga att det är ovanligt varmt, men lite ömt är det men det är ju inte så konstigt. Och det är enbart om jag trycker lite. Så det är väl rätt normalt? 

Detta är ju min första piercing så man är ju lite paranoid. Haha. Vet inte om jag skulle våga smörja in med zinkpasta :O Är det många som gjort det här?