Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 959 ggr
Zevzi
0

kirurgisk stål

Går det att använda kirurgisk stål i tungan då man inte klarar av att ha nickel örhängen?
Jag har en ring i örat av kirurgisk stål och de funkar bra, men finns de risk att de blir nått konstigt om man stoppar det i tungan?

Karmatarerskanise
0

Det släpper ifrån sig lite nickel, men tål du det så kan det nog gå i tungan också.

Karmatarerskanise
0

Det släpper ifrån sig lite nickel, men tål du det så kan det nog gå i tungan också. Gäller det läkesmycke rekommenderar jag dock titan

Zevzi
0

#1 vanliga örhängen funkar inte i öronen men kirurgisk stål gör de:/

Karmatarerskanise
0

3 vad är det för material i "vanliga"?

Zevzi
0

#4 hmm de har jag ju ingen aning om men typ om man går till glitter och köper några 

Sånna som färgar grönt om man typ duschar med det och sånt

RebeccaG
0

#5 Dem du köper på typ glitter är sjuhelsikes mkt nickel i, kan själv ej använda dem då jag är väldigt känslig mot nickel, men har aldrig reagerat på mina smycken i kirurgiskt stål🙂

Rekomenderar titan annars, väldigt få(om ens några) får alergiska reaktioner mot det😎

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Zevzi
0

#6 annars funkar det nog också med bioflex ^^

RebeccaG
0

#7 Bioflex är plast och släpper ut ämnen som är kända att framkalla cancer, så skulle inte rekomendera det. Snarare ett "på egen risk" material.

| Youtube

Zevzi
0

#8 Är du seriös?:o
Kunde du inte sagt de lite tidigare?
borde ju stå här då man läser om plast piercingar:O

RebeccaG
1

#9 Kunde inte sagt det tidigare? 
Tyvärr är jag inte Medarbetare här och skriver därmed inte artiklar, men kan tipsa om en bra snubbe på Youtube som kan sina grejer. 
Kolla DEN HÄR VIDEON, J.C. kan sina grejer🙂

| Youtube

Zevzi
0

#10 synd jag är så dålig på engelska då:P