Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: frågor-och-svar
Läst 1992 ggr
gaabriellaaa
0

när är det bäst att tatuera sig?

Jag ska då helt enkelt tatuera mig och undrar om det är en dålig idé att göra det nu? Med tanke på infektionsrisk osv. Är det bättre och göra det efter sommaren? När då ungefär i så fall?

JossanH
0

Skulle inte säga att infektionsrisken är större bara för att det är sommar men det är förstås så att du ska undvika sol och bad i början.. Eller jaa, sol ska man ju helst alltid undvika ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Karmatarerskanise
0

Snart är det rötmånad, så jag skulle påstå att riskerna ökar med det. Själv hade jag väntat till hösten. Då slipper man tänka på solen och bad.

gaabriellaaa
1

Tack för svaren!! :)

#2 När räknas det som höst då liksom? Vill göra så snart som möjligt, men inte förtidigt, haha.

Karmatarerskanise
0

Oktober tex.

Men många tatuerar sig på sommaren utan problem så länge de sköter tatueringen. Har ingen statistik på hur många fler det är som får problem på sommaren jämfört med vintern.

soetisen
0

En fördel med sommaren är att man kan ha mindre kläder på sig så att man slipper ha kläder på tatueringen som skaver. Men gillar man sol och bad så kanske man ska undvika sommaren. Tror inte infektionsrisken ökar nämnvärt under sommarmånaderna så länge man sköter om tatueringen.

- Medarbetare på studier.ifokus

gaabriellaaa
0

tack för svaren! 🙂

DolceVita
0

Tycker nog att det beror lite på placeringen också. Tex så gjorde jag en tatuering på armen i höstas. Tjocka tröjor och jackor kan irritera en del så ur den synvinkeln föredrar jag nog att tatuera mig på våren/tidig sommar. (: Om det nu handlar om tex armen.

What doesn't kill you makes you stronger.

Karmatarerskanise
0

Jag har alltid tatuerat mig vintertid och har aldrig haft problem med att kläder skaver?

gaabriellaaa
0

#7 Nyckelbenet 😉 Så där känns det som om man har kläder både vinter och sommartid. Möjligtvis kläder som inte sitter åt lika mkt på sommar iofs.

Cederin
0

Äsch då, båda mina gaddar är också gjorda under vintertid. Det är inget problem med att tröjor skaver, se till att de inte är supertighta eller smutsiga bara. Jag skulle väntat till hösten också helt klart!

Medarbetare på Naglar och Hår

Lilllens
0

Tycker inte heller att kläder skaver, min är rätt stor och sitter på ryggen. Gjorde den i september men hade lika gärna kunnat göra den på sommaren.

JossanH
0

Jag tycker nog också att det kan vara lite jobbigt med för mycket kläder vintertid, men självklart handlar ju det om vart tatueringen sitter på kroppen. Att stoppa ned en nytatuerad fot i strumpa, socka och känga känns kanske en aning mer än att gå barfota eller i en öppen sandal.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Calcifer
1

Jag har gjort sju tatueringar på hösten/vintern och aldrig någonsin upplevt att det skavt. Man får ju anpassa sina klädval lite. Jag har även en tatuering på foten, men tydkte det var noll problem. Jag hade plast på om jag skulle ha på mig trängre skor för att skydda och annars hade jag lite större kängor. Noll problem. Har tatuerat under nyckelbenen på hösten (halloween) och hade inga problem heller. Man får som sagt anpassa klädvalet lite men det ska inte vara något stort problem.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

JossanH
0

Alla är vi olika. Det är nog bara att acceptera att alla inte tycker att det alltid är helt smärtfritt att ha en nygjord tatuering på vintern.

Sajtvärd på Iller.ifokus

soetisen
0

När jag tatuerade mig på vaderna så tyckte jag att minsta lilla som kom åt tatueringarna var obehagligt och tyckte det var skönt att det var försommar så att jag kunde ha skjorts på mig :) Men alla är vi olika.

- Medarbetare på studier.ifokus