Bästa smycket för Earl?
Hejsan!
Piercade Earl för minst två år sedan, men haft ett helvete med den sen dess. För det mesta är den bara oläkt, men ibland (som nu) får jag infektioner i den.
Jag har bytt ner mig till kortare, och till tunnare stav men det verkade inte fungera. Funderar nu på om det är staven det kan vara fel på?
Har en vanlig bananstav, hört att 90c ska vara bäst?
Någon som har erfaranhet om detta?
Finns det 90c-stavar i små storlekar?
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Dem flesta jag vet har bananbarbeller i såna & de har läkt kanon. Men earl är svårläkta så kan vara därför det krånglar.
#1 Jo, vet ju det. Men jag menar, det är typ 2-3 ÅR som gått nu :P
Greetings.
Legacy Mwari.
Din kropp kanske inte gillar den? Jag vet en som gjorde Earl & på henne läkte den aldrig, så till sist tog hon ut den. Tråkigt nog. Ska snart skaffa earl själv & jag hoppas min läker, haha
#3 Det ska den fasen göra! Tänkte inte ta ut den :P Min kropp har inte haft något emot mina andra 13, så hoppas det går att ordna..
Greetings.
Legacy Mwari.
OM den inte läkt på 2-3 år had ejag gett upp för längesedan. Det verkar ju vara ett tydligt tecken på att det aldrig kommer läka ;)
#5 Nu ska vi inte vara såna :P Det tog längre tid än så för mina öron att läka. Den har aldrig varit så där "jättejätteinflamerad" och den har inte vuxit ut något. Har ständig koll på den. Det är bara tråkig att den varar med jämna mellanrum.
Greetings.
Legacy Mwari.
VA? Tog det längre tid för dina öron att läka?
Herremin. Att du orkar. Skulle aldrig få för mig att jobba med en piercing så länge. :)
# Yes. Det tog jätte lång tid.
Jag har jobbat länge på mina :P Har dåligt läkekött:/
Greetings.
Legacy Mwari.
har du diabetes? då kan man ha väldigt dåligt läkkött! också om man har för bra immunförsvar, då arbetar kroppen effektivare ut piercingar som sitter ytligt. eftersom dom helt enkelt inte hör hemma där.
mvh
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
#9 Nej, men jag har testat för det en jäkla massa gånger. Har dock struma? men tror inte det påverkar läkeköttet?
Alla mina sår blir infekterade, spillde varma kantareller=fick svårt rosfeber. Så har lite problem med sånt, så det är nog inte förbra läkekött. Tyvärr. :P
Mvh
Greetings.
Legacy Mwari.
Hej, snubblade förbi den här tråden och kan inte låta bli att komma med ett litet tips..
Ett halvår efter jag gjorde min earl började den krångla lite eftersom jag fick ta i och ur den i samband med magnetröntgen några gånger.
Då rengjorde jag den ett par ggr om dagen med väteperoxid under kanske två veckor.
Den har aldrig krånglat minsta lilla sedan dess, och det är flera år sedan nu. Märker aldrig av den, helt läkt & problemfri.
Så kanske värt att testa? Väteperoxidlösning 3% finns på Apoteket. Men använd bomullspinnar/tops och var försiktig med ögonen.
Mvh,
#11 Oh! Det ska jag verkligen testa. Är det dyrt? Tack för tipset :)
Greetings.
Legacy Mwari.
Nej det är inte alls dyrt, minns inte vad den kan ha kostat, kanske runt femtio spänn, och en flaska innehåller så mycket att om du bara ska ha det till en piercing kommer den räcka livet ut haha!
Så lite så, hoppas det hjälper dig! :)
ska köpa det nästa gång jag ska dit :)
Greetings.
Legacy Mwari.
Helvetsearl, fortfarande inte läkt, är nu allts å 3 år sedan jag tog den.
Men någon som vet om böjd eller rakstav är bäst? Fick bara ett svarpå ursprungsfrågan så jag testar igen.
Greetings.
Legacy Mwari.
Använd Emuolja, superb!!! Läs tråden om Emuolja…