Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 993 ggr
[skix]
0

problem med läkning

Har piercat mig i öronen för ett år sedan och har problem med läkningen. I flera veckor kan hålen vara läkta sen går dom plötsligt upp och börjar göra ont. Sen har jag ringar i öronen och dom åker på något konstig sätt bara längre och längre ner och hålen går upp igen. Ringarna är inte tunga eller så och jag förstår inte riktigt vad som har gått snett >

rebeckanystrom-
0

Du har inte nickelallergi?

[skix]
0

Jo men örhängena är inte nickel

jackuese
0

Vissa är överkänsliga på örhängen, du kanske ska prova med guld eller vitt guld, silver man du prova, men vissa blir svarta runt hålet, jag blir svart runt halsen när jag ha silver halsband.Annars kan det vara infekterat inne i hålet, så du kan prova först med guld vitt guld eller silver, om det inte blir bra så ska du ta ur hålen och ta nya och tvätta de i 1år, för läkningsproccesen är 1å. Ta alsolsprit. det gör inte ont, jag blev tipsad det av en läkare och min piercare, nu har jag 3 hål på ena örat och 2 på det andra+ näspiercing, har använt alsolspit till allt!

svartkanin
0

Jag använder titan och det funkar super i mina öron! Är känslig mot både nickel och silver. #3 Tror inte att man ska använda alsolsprit på piercings, utan koksaltlösning är det man brukar ha. Jag kör då bara på koksaltlösning då det inte torkar ut huden som alsolsprit gör.

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Pelle Långlös
0

Jag tål ingen metall under huden. Jag kan ha på huden som att hålla i ett mynt men så fort metallen har penetrerat översta hudlagret så är det kört.

Nu är inte TS medlem längre men jag svarar ändå.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *