Töjning har fastnat?!
Hej.
Jag bestämde mig för att idag töja upp mitt öra från 8 mm till 10 mm. Har haft 8 mm i några månader då jag inte velat/kunnat töjt p.ga. jobb med djur osv.
har haft i smycken lite till hälften några dagar ( så långt det gick utan problem) och sen var det tvärstopp. Nu idag var det samma sak, men bestämde mig för att ta ur och tvätta det och ta på lite vaselin och försöka igen. Jag tog inte i hårt, men jag tryckte in den lite och då kändes det inte. Det var först efter ett tag som det började svida och bränna och göra ganska ont. Jag bestämde mig för att vänta och se om det gick över. Nu ca 1 timme senare så gör det inte alls lika ont längre men det svider och bränner fortfarande lite. Bestämde mig för att ta ur och gå tillbaka till 8mm MEN töjningen sitter fast nästan, eller ja sen sitter så hårt och det gör väldigt ont att försöka ta ut den.
Frågan är då ska jag vänta och se om det lägger sig om någon dag eller TVINGA ut töjningen nu direkt? Det gör ju ganska ont somsagt.
Tror tyvärr inte mina öron går att töja mer och jag som köpt en massa fina i 12 mm som jag tänkte skulle vara min slutstorlek 😐
Vänta några dagar och se om du får ut den.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Råkade själv ut för det problemet i vintras.
Gör ett nytt försök när du har duschat varmt! Huden är mer spänstig då!
Var inte på den för mkt annars, då blir det bara mer spänt & svullet.
Jag har väntat i två dagar och det gör inte lika ont längre. Men det är fortfarande lite ömt.. Jag ska testa igen när jag duschat imorgon om det är lättare då, för igår gjorde det lika ont när jag försökte efter en varm dusch 😐
Aleovera gel eller vanligt glidmedel kan hjälpa till oxå! 🙂 Min räddning när jag töjer! Lycka till imorgon!
Tack! Ska jag ta på det på utanför då liksom eller försöka massera in det lite? 🙂
Fyyy. Jag fick ut töjningen igår, den satt fast lite och gjorde lite ont. Hålet såg fint ut förutom att det var rött och irriterat såklart.
Sätter i mindre storlek.. Imorse när jag ska tvätta örat så är det jätte äckligt!! Det varar och blöder lite och blir värre och värre under dagen. Jag tvättar och har sätt en bomullstuss med sprit i, utan smycke.
Det var den töjningen det 😭
Jag skulle sätta in en silikontunnel (den är mjuk) så kan du ha den medan den läker och det är lätt att få ut och i den när du tvättar så slipper du få töjningen förstörd.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#7 Har ingen silikontunnel förutom i 12 mm och det är för stort nu. Får helt enkelt ge mig med att töja öronen. Synd och jag vill verkligen inte, men jag har verkligen problem öron och tål nästan ingenting.
Får se om jag senare kommer tillbaka och börjar töja igen. Men nu känns såret för ''illa'' för att sätta i någon töjning.
Undvik sprit, Tvätta ofta med Koksaltlösning, det drar ut bakterierna ur såret och hjälper att kroppen kan läka det själv & använd naturmaterial som ben & trä som andas så det läker lättare! (Sprit dödar även de bra bakterierna) Har du en förkyldning i kroppen så boosta dej med lite c-vitaminer!
koksaltlösning:
1dl vatten 1krm havs salt eller ojodat salt!
eller mer
1l vatten 1msk havssalt ..Ja du vet.. :)
koka upp vatten med salt.. Redo att baddas på!