Piercing som blossar upp
För ganska exakt ett år sedan så skaffade jag mig en piercing i vänster brosk på örat. Det läkte bra och jag visste att det kommer ta tid. Men det såg fint och läkte bra och i flera månader såg det läkt ut.
Men nu de senaste dagarna har det börjat bli rött, irriterat och ömt. Jag har börjat tvätta morgon och kväll igen (som jag gjorde i början när den var ny) med koksaltlösning. Gör jag rätt? Det är rött (jätte rött efter att jag har vart där och tvättat med varm koksaltlösning) och ömt när jag är där och pillar. Är det vanligt att det "blossar" upp såhär trots att det har sett läkt ut i flera månaders tid?
När vet man att "nu får det räcka, min kropp kommer inte acceptera det här" och man måste ta ut den? Vill så gärna ha kvar den där! Har4 stycken piercingar i öronsnibbarna som är jätte fint läkta och jag har samma material där, så det borde inte vara materialet som jag reagerar på?
Tacksam för svar
Använd Emuolja!!!!😂
Prata med piercaren :)
Det känns redan bättre så jag fortsätter såhär några dagar till och förhoppningsvis så ger den med sig 🙂
Mina gjorde så för att jag hade örhänge som jag inte tål..
Har haft typ flera stycken som blivit så och ena börja blöda för jag hade fel smycke:)