Prickar i tatuering
Det rör sig alltså inte om utslag eller liknande utan prickar ifrån själva "färgen" som återfinns lite här och var både runtom och i motivet. Kommer dessa försvinna av sig själv?
Undrar även angående att tvätta tatueringen. De FAQs jag hittat nämner bara tvätt med tvål efter att man tagit av plasten. Ska man fortsätta tvätta med tvål nu i efterhand eller räcker det med att tvätta den i vatten?
Du kan inte ta foto på det?
Tvätt med mild PH nära tvål två gånger om dagen under läkning, Men inte gnugga utan bara föra försiktigt över.
Kan ta foto litet senare. Det gick att ta bort de här prickarna när jag tvättade första gången men nu sitter de lite mer, men går säkert att ta bort nu med, men vill inte pilla för mycket.
Gör jag rätt som använder Barnängens tvål morgon och kväll, samtidigt som jag duschar den med ytterst svag stråle och smörjer in den med salva i stort sett varje gång den börjar kännas torr?
Inget har ännu börjat lossna men fått en del skorpliknande allra redan (gjorde den i Tisdagskväll).
Vad menar du med att det gick att ta loss prickarna? Du ska inte peta eller så i tarueringeb, bara dra lite lätt med tvål över och skölja med mjuk stråle. Det låter som överbliven färg om det går bort vid tvätt, eller överflödsfärg. Du ska undvika att smörja för många gånger om dagen. Ca 3 ggr brukar rekommenderas.
Ja, de gick alltså att "peta bort" utan större "petande". Nu när jag tvättar lossnar dock ingenting (ännu).
Har tagit en halvdan bild här i mörkret men det visar väl väl lite vad jag menar kanske.. http://oi40.tinypic.com/24xihao.jpg
Har en tatuering sedan tidigare men var ett par år sedan och bäst att vara på säkra sidan hur det ska utveckla sig.
Då börjar jag i alla fall med ca. 3 gånger (Morgon, Eftermiddag, Kväll?) istället med salvan.
Hur ny är tatueringen?
Om du menar färgen som ligger utanför tatueringen så är det färgflagor.
Lämnade studion runt 18-tiden i Tisdags, så ganska ny. Har dock redan som sagt fått skorpor (eller skorpliknande i alla fall).
Ja, precis är det färgflagorna jag menar. De återfinns även i tatueringen. Men de lossnar utan att man behöver göra något utöver att hålla hygienen i schack?
Precis. Bara låt det vara. Pilla inte.
Den ser väldigt "bucklig" ut? Kan inte minnas att mina tatueringar varit så buckliga. Vart sitter den nånstans?
// Sofia
Kan inte minnas att det var så på min förra tatuering heller men då är denna mer "fylld" med olika färger etc. så kan vara överflödig färg eller att det bara blivit mer skorpor i och med mer "gnuggande" med nålen? Verkar åtminstone inte ovanligt baserat på vad andra frågat och svarat i andra trådar. (Hoppas jag).
#9 Det återstår att se, ser det fortfarande ut så efter en vecka så hade jag börjat oroa mig.
Samtalat med tatueraren och det är inga problem. Vanlig skorpa som SKA finnas. Inget har ännu lossnat så är inte den egentliga tatueringen som syns i nuläget. Den är ett antal hudlager ner. Bara att vårda såret nu (dvs. den tatuering som syns idag).
Rekommenderade tvätt 2 ggr per dag och att ta Bepanthen 3-4 gånger per dag (delvis när den börjar kännas torr). Salvan låter ändå huden andas.
11 ska finnas stämmer inte. Ingen av mina har någonsin sett ut så. Verkar ju vara väldigt tjock skorpa. Mina skorpor känns inte ens. Men alla kan reagera olika på färg och läker olika.
Hur ser det ut nu då? :)
// Sofia