Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 752 ggr
Lonewolf89
2013-08-12 14:21
0

Snakebites problem

Tjo!! I februari så skaffade jag mig snakebites och nu på sista tiden så har dom börjat vara igen men största problemet är att den ena piercingen har svullnat upp på insidan runt plattan till staven. Har en 8 mm lång stav och 1.2 mm tjock och är av titanium. Jag åt rätt så stark kryddad mat för nån dag sen så jag vet inte om det kan vara det som gör det. Har även lite små problem med att det vill försöka läka över plattorna på insidan. Någon som vet hur man kan åtgärda det utan att behöva plocka ut dom? Tack på förhand!!

[PuffBuck]
2013-08-13 20:41
2

Köp multivitamin i brustablettform och tvätta med koksaltlösning, byt tandborste och försök ha en allmänt god munhygien. Små saker som gör stor skillnad! En lite större åtgärd är att försöka äta nyttigare :)

[Miss_björnbär]
2013-08-17 19:21
0

Säger som ovanstående, något som dock hjälpte för mig var att byta till ringar då stavarnas plattor skavde eftersom de hade för vass kant.
Det räckte med att jag råkade suga på dem i sömnen eller bita vid plattan så började det skava som tusan och svullande igen fort gjorde det också.

C4NCERiNHALE
2013-08-17 19:49
0

du kan byta till stavar med en mer rund platta. Det brukar hjälpa. Har dock aldrig haft problem med plattan, biter och leker med staven jämt

Min portfoliohttp://ebphotography.portfoliobox.me/