Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: frågor-och-svar
Läst 1268 ggr
fudgerooo
0

Töja med organiskt material

Utifrån vad jag läst så säger en del att det är jätte bra att töja med organiskt material så som trä, ben och horn. Skulle gärna vilja veta lite mer. Varför är det bra/dåligt? Har ni provat själva? Hur har resultatet blivit i så fall? Vill veta allt :)

[Victoria93]
0

Jag fattar inte varför det skulle vara bättre om man bara använder det för att töja, själva smycket är bättre har jag hört för att det andas typ, och för att örat kan växa  in i plast när det läker fast har aldrig hänt på mig och jag har töjt fram och tillbaka 2 gånger…😛

Karmatarerskanise
0

1 en töjning ska inte läka. Behöver en töjning läka har man spräckt örat ich gjort fel. Ts även glas ska vara bra har jag hört.

[Victoria93]
0

2# Du behöver inte märka ord haha…när man har töjt upp och töjningen är precis ny så är den lite öm, man kan ju inte dra i töjningen som man kan göra med en gammal töjning. Jag menade inte att det blödde ur örat eller något haha…tror alla smarta fattar att det kallas för att töja just därför att man inte får något sår bara sträcker ut huden…

och jag har läst att nya töjningar kan växa in i plast så var det jag menade

Karmatarerskanise
3

3 märka ord? Du skrev läka, vilket innebär att något gått sönder. En töjning ska aldrig göra ont och ömma. Då går man för fort fram. Att töja betyder att man tänjer huden ja. Men nej, iinte alla förstår att man ska töja försiktigt. Därför är det viktigt att poängtera att inget ska behöva läka. Ditt påstående om att plast skulle växa fast i en korrekt utförd töjning bara för att den är nytöjd avfärdar jag till du kan bevisa annat. Däremot sägs en det plaster vara giftiga.

[Victoria93]
0

#4 Jag sa att det aldrig har hänt mig, men har läst det så säger inte att det är sant eller något bara att jag har hört det?

Tror du fattar fel när jag säger ömt, gör ju inte ont, bara om jag drar i det och den är nytöjd, men då får jag töja fel då fast jag har aldrig haft problem aldrig blowouts eller skit och mina öronsnibbar har alltid varit fina a fräscha så min metod funkar ju i alla fall

C4NCERiNHALE
0

Man ska då inte töja med trä, horn, ben eller akryl.

Man ska töja med stål (kirugiskt, titan etc) eller glas.

† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †

[Victoria93]
0

#6 Tycker det känns jättetungt att töja med stål :( Brukar töja med plast och har aldrig haft problem!

C4NCERiNHALE
0

Om du väljer att töja med plast så får du ju skylla dig själv om det blir fucked up. Skulle aldrig utsätta mina öron för något så hemskt!

† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †

Karmatarerskanise
2

Jag töjde med akryl utan några problem.

[Victoria93]
0

är inte plast och akryl samma sak? Var akryl jag använde i alla fall och det har alltid funkat! :)