Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1102 ggr
godismix
0

Tillfälligt plocka ur piercingar? LÄS!

Hej!

Det är så att jag börjat på en ny skola där jag kommer rida mycket, och piercing är inte tillåtet pga risker. Ett alternativ (men helst inte enligt dom) var att tejpa. 

Det jag undrar är då om jag kan ta ut min navelpiercing samt tragus tillfälligt de dagar man ska vara i stallet? Eller drar de ihop sig snabbt? 

Har svårt för att läka piercingar, så det tog ca. 1 år för vardera piercing att läka helt. Känns surt om jag inte kan ha kvar dom nu efter allt jag gått igenom för att få ha dom. 

Tar upp frågan här då jag inte hittade mycket om just navel/tragus-piercing. 

MYCKET tacksam för svar!

Caracara
0

Du kan väl köpa en retainer….. (tror det heter så…)

Karmatarerskanise
0

1 då finns ju riskerna med att fastna kvar. Ts om du är i stallet många timmar finns det risk att dom drar ihop sig. Så jag hade tejpat.

emeliiiiieee
0

Jag gick hästhållning på gymnasiet, min lärare rådde oss att ta ur alla piercingar de dagar vi var i stallet. Jag lät min navelpiercing vara kvar men jag satte nått slags plåster över. Jag flög av maaaassor med gånger men jag fastnade aldrig tack vare plåstret. Det ska inte vara nå problem om den har läkt.

Tisslibiie
2

Till navelpiercingen rekommenderar jag starkt kompresser! Har själv hållt på med ridsport och hästhållning, och använde mig av det. Satt på hela dagarna och skyddade perfekt ^^

Enjoy life and live the adventure!

emeliiiiieee
0

#4 Precis vad jag använde! Men jag kom inte ihåg namnet haha

busigdemon
0

tejpa.

varje gång du tar i och ur smycket så irriterar du den känsliga vävnaden medan den läker. Så jag har köpt lite kirurgtejp (vanligbangdagetejp på apoteket) och satt på varej gång.

"Din verklighet är inte Min verklighet"