Tungpiercing - eftervårdsfråga
Ringde runt till några piercingställen i närheten och fick olika svar på eftervård vilket jag tycker är lite märkligt.
- Första sa endast speciellt munskölj 2 gånger om dagen.
- Andra sa endast saltvatten/koksaltslösning (man kokar själv).
- Tredje sa att det räcker med endast att skölja med kallt vatten då de läker så lika fort.
Räcker det verkligen med endast att skölja med kallt vatten?
Har aldrig hört att man enbart ska skölja med vanligt vatten. Visst, efter man ätit något, men man gör bäst i att skölja med antingen koksalt eller det piercaren rekommenderar för att rensa bort bakterier.
Tack. Då var jag inte ensam om att tycka det lät lite märkligt. Kommer inte välja dem ändå utan väljer en av de som har skölj eller ger någon mer anvisning än endast kallt vatten.
2 klokt beslut :)
Jag tror inte heller det räcker med endast vatten :P
Och det som slog mig med den första du gick till är att han förmodligen vill tjäna pengar på att sälja sina specielskölj :)
Piercingen är i alla fall gjord.
Härligt! Känns det bra? :D
Lite för stor stav (vilket det ska vara första 3-5 veckorna). Ärligt talat så känns det som man har en tablett som man inte kan svälja. 😉Idag så känns det helt okey när jag vaknade. Lite stolt så där som man ska vara. 😃
Har slutat sluddra nästan helt o det gör inte alls så ont längre. När vågar man äta kryddad mat igen o chips/kex? Tungan är fortfarande lite svullen.
#8 10 dagar säger de papper jag fick ifrån min studio 🙂