Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 5060 ggr
[NellieLavec]
0

Vad gör mest ont?

Vad gör mest ont? Tatuera sig eller ta hål i öronen (dom "vanliga" hålen i öronsnibbarna)?

Jag har aldrig vågat ta hål i öronen, trots att jag gärna vill ha det. Jag är otroligt rädd för att det ska göra ont…

CorneliaAndersson
0

Att ta hål i öronen känns typ knappt. Det är olika från person till person såklart. Jag blev mest bara paff när hon väl tog hålet (gjorde det hos en frisör, som använde en sådan pistol. Dock inte att rekommendera)

När man tatuerar sig, så har jag förstått att det är en nål som sticker in i huden, snabbt. Jag tror att det känns lite mer, men när min kusin gjorde sin ena, s använde hon Embla-salva (typ bedövningssalva) så hon kände inte så värst mycket av den tatueringen :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[NellieLavec]
0

Jag har en tatuering, och tyckte inte det gjorde speciellt ont, så om det är mildare att ta hål i öronen så borde det inte vara några problem. 

Jag hade hål i öronen som liten, och minns det idag som en smärtfull skräckupplevelse, men sen var ju allt läskigare när man var barn. Tyvärr blev hålen infekterade och vi fick ta ut dom när jag var typ fem- sex år. 

Nu är jag sugen på att göra det igen dock, för det är ju så fint att ha ett par riktigt coola örhänge när man ska klä upp sig och så. Men jag är så himla rädd eftersom jag hade en så "dramatisk" upplevelse som liten. Jag gjorde det då med pistol, men om jag skulle göra det idag skulle jag välja kanyl. Gör det mer eller mindre ont tro?

Karmatarerskanise
0

Mindre ont med kanyl än med pistol.

[NellieLavec]
0

Okej! Om jag ska göra så ska jag som sagt ta med kanyl. Om jag fattat det rätt så är det säkrare?

[TrevorS]
0

Håller med ovanstående, jag tog hål med pistol när jag var 14-16 år och det gjorde riktigt ont och den ena ville inte läka då de satt så tajt och örat svullnade över smycket, tog om den 2 gånger tills jag fick lite information om pistolen. Det är rätt nasty med den oljan som den doppas i innan paketering som härsknar, det får man i örat, samt att det är dålig ventilation och sällan rätt "ren" luft som bör varas för en steril miljö samt andra faktorer. Piercade mig då hos en riktigt piercare (300 kr, pistol kostade 60-100 kr, men värt det då man har hålet i resten av sitt liv! Ska man göra det, så gör det riktigt och inte halvtjaskigt), gjorde minst ont med kanyl och hade inga problem med läkningen.

Var inte rädd att det gör ont, det tar mindre än 1 sekund, och sticket känns sällan mer än ett myggbett (och det tyckte jag var att överdriva).

Tatuering är olika beroende på vart man gör den, alla känner olika. För mig gjorde foten ondast medan det "kittlades" på överarmen (klart man kände på överarmen men, det var mer så att man kändes att det rev än att man fick nål i sig).

Lilllens
0

Jag har haft 9 piercingar och en tatuering som är rätt stor och placerad på ryggraden/skuldrorna/revbenen.
Jag kan inte ens jämföra en piercing med att sitta och bli tatuerad flera timmar i sträck. Tatueringen är värst utan minsta tvekan.
Och öronen kändes knappt med kanyl, gjorde 4 hål på samma dag.

busigdemon
0

Sen få rman inte glömma läknings tiden. En tatuering gör säker ondare då det är utdragen tid man håller på o nöter på mindre områden.

Piercing är pang klart.

Men en tatuering kanske ömmar ett par dar o ska smörjas ett par veckor (?).

Men ex en brosk piercing kan göra ont i flera månader när man kommer åt den.

"Din verklighet är inte Min verklighet"

Karmatarerskanise
1

Tatuerar mig hellre än gör en till broskpiercing! Det är ett som är säkert.

busigdemon
0

Tänker det samma till o från. Iaf när håret fastnar i den, man kommer åt nån när man busar, hästarna dunkar till den mm

Har en conch o en helix.

men en tragus o nytt försök på en industrial (som misslyckades med dålig piercare fel vinkel mm förra sommaren) är kvar innan jag känner mig nöjd

"Din verklighet är inte Min verklighet"

[Victoria93]
0

Jag kände inte ens mitt andra hål i örat, gjorde med kanyl. Men i och för sig tyckte jag inte att min conch gjorde superont heller och den töjdes direkt till 3 mm…har ingen tatuering men den gör nog mycket ondare kan jag tänka mig 😛

[TrevorS]
0

Jag missuppfattade, trodde personen undrade hur ont det gör. Man kan inte jämföra tatuering med piercing. Då en piercing är klar på sekund och tatuering kan ta timmar.

Zevzi
0

jag har tagit typ 11 hål med pistol (inga problem med dom) förutom att örhängerna har tjorva till de:)

men jag har aldrig tyckt att de tog speciellt ont  med med pistol blir de ju en smäll och de hoppar jag typ till av och när jag plocka ur läk örhängerna  så kan de ta lite ont, men tycker verkligen inte du ska va skrajj för att ta i öronen för isåfall tar det bara ont nån sekund

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Bunn
0

Tog hål i öronen med pistol som liten och i näsan (också med pistol) ca. 2-3 gånger när jag var ca. 14-16 år, fick lov att ta bort och göra om då de blev infekterade och till slut gav jag upp. Idag har jag en Tungpiercing och en tatuering och jag kan säga att jag tyckte det gjorde förskräckligt ont att pierca med pistol, både i öronen och näsan och hade jag vetat då det jag vet idag (med tanke på sterilisering, hantering, infektionsrisker mm) så hade jag valt att gå till en riktigt piercare istället. Tungpiercingen gjorde inte alls ont, ett litet stick och sen var det klart. Dagarna efter däremot var inte så nice, men jag skulle mycket hellre göra om det än att pierca mig med pistol igen. Tatueringen kändes (sitter på axeln) men gjorde inte särskilt ont.