Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 8657 ggr
[NellieLavec]
2

Matchande tatueringar/placering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill att alla mina framtida tatueringar ska matcha med varandra, alltså gå i samma stuk.

För tillfället har jag bara en tatuering; en fjäder bakom örat som inte är 100% klar eftersom den ska fyllas i och ändra form pytte lite.

Jag vill göra en mellanstor (ca 10 cm lång) drömfångare på, eventuellt, ena underarmen (under armvecket, ner mot handleden) och då kommer den ha liknande fjädrar på sig. Men jag har också seriösa funderingar över att skaffa en uggla, och vill inte ha dom på "samma" ställe (fast på olika armar). Därför funderar jag på ifall jag kanske ska ha en av dom på utsidan av vaden eller något liknande, men vad blir egentligen snyggt? Och vad gör ont? Jag är såååå rädd för smärta. Och skulle en uggla matcha med de andra tatueringarna? 🤔

Man har så många tatueringar som man vill göra, så det blir så mycket beslutsångest av det hela! 😟

Jag vill även ha en mustasch under ankelknölen på ena foten (en mycket liten, helsvart) men kommer den matcha då? Åhh, denna förbaskade beslutsångest. 

Jag hade tänkt hålla alla tatueringar i grå-skalan.

Det är tur att man börjar tänka i tid. Jag ska inte skaffa en till förrän min nuvarande är fixad, och jag har lovat min pojkvän att inte skaffa en till före han gjort en, så jag har gett honom fram till nyår 😂

Nu blev det en himla massa text som säkert inte är läsbar eftersom det är way past bedtime.

Jag antar att jag vill ha lite tips helt enkelt! Vad tycker ni är snyggt? Hur viktigt tycker ni det är att tatueringar ska matcha? Ge gärna förslag på snygga placeringar!

Slänger in en bild på min, än så länge, enda tatuering 🙂

[NellieLavec]
2

Jag tycker att det svåraste är placeringen…. 

Eftersom jag inte har den smalaste kroppen så går revbens- ,mag- och höfttatueringar bort. Och jag vill inte ha det på ställen som blir jätte rynkiga när man blir äldre, man vill ju ändå att det ska synas vad det är för något. Am I over thinking it?

Nu har jag i alla fall lekt lite i photoshop, tyvärr är man ju ingen mästerartist precis, men tanken är ju bara att man ska se något sitta där… Vad tycker ni om placeringarna? 

Alternativ 1: Drömfångare på underarmen

[NellieLavec]
2

Alternativ 2: Uggla på utsidan av vaden.

[NellieLavec]
0

Alternativ 3: Uggla på baksidan av vaden.

Sen kanske det blir en uggla på armen och drömfångare på benet etc, ville bara leka runt med det lite.

Karmatarerskanise
0

Hinner bara svara på en sak just nu.
Enligt mig behöver tatueringar inte matcha varandra om de inte hör ihop.

Man gör ju tatueringar genom hela livet, av olika anledningar. Hade varit konstigt då om alla matchade varandra ;)

[NellieLavec]
0

Tack för ditt svar :) 

Jag ska (förhoppningsvis) inte ha fler tatueringar efter dessa två, och om det blir någon till så blir dom otroligt små, så jag hade tyckt det varit roligt ifall alla matchade :) Eller gick i samma tema.

Karmatarerskanise
0

#5 Så har nog många sagt till en början ;)

[NellieLavec]
0

Jupp, jag skulle bara ha min lilla, lilla fjäder bakom örat (som blev, i sista sekund, en aningen större än planerat) för det skulle vara sååååå lätt att dölja. Dagen efter skissade jag upp en drömfångare x) Har så många idéer, men ska nog inte fullfölja alla, i så fall skulle jag behöva göra två helsleevar x)

[NellieLavec]
1

Eller kanske rent ut av såhär?

AmandaChristina
0

Drömfångare från armvecket till handleden gillar jag, kanske för att jag själv har en 😉

Jag har ett "osynligt" samband mellan mina tatueringar. De ser helt olika ut men har en liknande betydelse. Seize the day betyder fånga dagen, och i en drömfångare ska man fånga saker 🙂

[NellieLavec]
0

Vad fin din drömfångare var! Skulle man kunna få se en närbild på den? :) Jag har lidit av något som kallas för nattskräck (night terror) hela mitt liv, det är därför jag vill ha en drömfångare. Dock något mindre än din ;) Så den känns "viktigare" är ugglan. Men sen älskar jag ugglor, och tycker dom gör sig så häftiga i tatueringsform!

AmandaChristina
1

Självklart, här har du en närbild 🙂

Då känns det som en bra anledning att du gör en sån tatuering, jag vet inte om de är tankekraften eller tatueringen, men jag lider knappt av några mardrömmar efter att jag skaffade den, och om jag väl har de så är dom mycket mildare än förr 🙂 Och du kan väl försöka mixa ugglan med drömfångaren på något sätt? 🙂

[NellieLavec]
0

Tack! Jättefin är den :D

Coolt att dina mardrömmar avtagit!

Jo, jag har funderat på det, men det ända jag kommer på skulle se klumpigt eller konstigt ut :/ Jag tycker det är svårt… För jag vill som sagt ha mina tatueringar på ställen som inte blir jätte skrynkliga när man blir gammal, och underarmarna är ju helt okej då. Men jag är rädd för att det ska se kladdigt ut ifall jag har två så pass mörka tatueringar på båda armarna? Ritade ju lite i PS och jag kan inte bestämma mig för ifall det ser konstigt ut eller inte. 

Gjorde det förresten ont att tatuera sig där?

AmandaChristina
0

Haha ja de är häftigt 😃

De tror jag inte, man kan komma på ganska häftiga saker tror jag 🙂 De du har ritat tycker jag är superfint 🙂

Var nära på att brista ut i gråt flera gånger på båda tatueringarna, men jag är väl känslig antar jag 😉 Så jag kan inte förneka att de gjorde ont som satan!

[NellieLavec]
0

Tack :) Jag funderar lite över ifall man skulle kunna göra en uggla på foten? Båda tatueringarna ska ligga runt 10- kanske 15 cm, så dom är ju inte jättestora.

Usch då, låter inte speciellt frestande x) Jag är riktigt rädd för smärta, men egentligen är jag inte så känslig :P Har brutit rätt så mycket saker och sådär genom åren, så jag borde inte vara så mesig som jag är x)

Beea
0

Båda tatueringarna blir ju svarta så då kan man väl säga att de hänger ihop på så sätt. Jag tror det blir bra! :)