Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1397 ggr
fladdy
0

Går den igenom?

Jag tog min första piercing i naveln för cirkus 1 år sedan. Och jag vill så gärna ta piercing i tungan först men nu är det så att mamma säger att jag ska ta om hålet i naveln först (vilket är något jag vill, är bara lite för feg :P) för att få göra i tungan.

Men jag tog ut min navel piercing efter ungefär 3 månader efter att jag tagit den för att det kom en tjock varböld ivägen. Sen satte jag inte i det för att jag ?bara sket i det?. Och nu har det ju obvious  växt igen.

Whatever, nu till frågan om vi köper en lagom stor nål kan vi göra om hålet i naveln då? dvs hemma, eller är det bättre att göra hos en piecare? Känns så himla onödigt att slösa 500 kronor igen, vad tycker ni, hemma eller hos en kunning?

aaaaaaaaaaaangelina

Hanna
5

För mig är det en självklarhet att göra hos piercare.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Xristina
1

Gör det alltid hos en piercare! Man ska inte göra i samma hål, då det finns för mycket ärrvävnad som komplicerar. Jag förstår att det kan kännas onödigt, men är så otroligt värt det. I should know, har tagit om mitt hål hos en piercare efter att misslyckats själv.

Calcifer
0

Gör det absolut inte hemma!

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

ShitGoose
0

//Inlägg borttaget av admin eftersom vi inte stödjer hemmapuleri på sajten.

Medarbetare på Sphynx iFokus

fladdy
0

#123 Okej, då blir det hos piercare. Men hur funkar det med töjning då? Hur många millimeter ska jag börja med om jag har ett vanligt "örhängehål"?😛

#4 Whuut?🤔

aaaaaaaaaaaangelina

Xristina
0

#5 Hmm jag har aldrig töjt själv, men har för mig att man börjar med 1 eller 2 mm. Tror det finns massa trådar om det här redan :) Leta runt lite tycker jag :)

[Glitterregn]
0

När du tar om navelpiercingen kolla så att det nya hålet inte tas igenom det gamla. Mina hål i öronen växte igen och jag tog nya på samma plats, nu är det jätte svårt ibland att sätta i örhängen. Halvvägs igenom glider örhänget in i det gamla hålet och det tar stopp och gör ont. Jag måste ta ur och stoppa in massor med gånger innan det funkar och då har det nya hålet liksom "gått upp" igen och det blir infektion. Dom nya hålet tog jag för tre år sen.

C4NCERiNHALE
0

en vanlig piercing som inte är töjd brukar ligga på 1,6mm.

Min portfoliohttp://ebphotography.portfoliobox.me/ 

Charlott_
0

Att göra om ett hål i naveln är heeeeelt onödigt när percings studios kan öppna ett ''gammal'' hål. Det gjorde min syrra. Hon gick bara dit och öppnade sin piercin efetr graviditeten. Men ska jag inte behöva ta om hela hålet för de finns ju där. Och priset är inte detsamma som att öppna och ta ett nytt hål! :)

Karmatarerskanise
0

#8 Mina var 1,2.
Så när jag började tja började jag med 1.6 :)

C4NCERiNHALE
0

#10 ja absolut så blir man piercad med 1,2mm också :)

Min portfoliohttp://ebphotography.portfoliobox.me/ 

Xristina
0

#9 Det beror ju dock på situationen. Är det helt igengrott, och det bara finns ärrvävnad, så finns det inte riktigt något hål kvar.

Charlott_
0

#12 Min syster hade ur den i flera månader utan problem :) Men de beror ju på vad man har för läkekött å grejer :)

Sa bara att de finns att göra, nte att hon ska gör de. Men finns de kvar och bara grott igen lite så kan hon bara betala för att öppna d..