Köpa labret till helix
Hej, jag piercade helix för cirka tre månader sedan och har tröttnat på att få sår bakom örat från piggen av örhänget. Jag tänkte beställa en labret från piercing.nu men den smalaste jag kan hitta är 1,2 mm men mitt hål är bara 0,8 mm. Kommer örhänget gå igenom ändå? Är det farligt att stoppa i ett för tjockt örhänge i brosket? Kan man köpa smalare någon annanstans? På många sidor står det att staven är 14 eller 8 gauge, vad innebär det? Hur lång ska staven vara?

Gauge är tjockleken. 16G är 1,2mm
Kan vara svårt att stoppa 1,2mm i 0,8, men du kan ju alltid prova. Labretterna är inte så dyra om det inte skulle fungera.
Annars så finns det vissa sidor som säljer 1,0mm barbells och det lär ju vara lättare, då får du ingen platta på baksidan men en rund kula istället.
Så får du köpa lösa kulor som dekloration om du vill ha nått roligare än en vanlig kula frammåt/utåt sas.
Eller så köper du en ledsticka till och provar, fördelaktigen en med gänga som passar smycket du köper.
"Din verklighet är inte Min verklighet"
#1 Då provar jag att beställa en 1,2 mm och ser om det funkar. Jag har funderat på att köpa barbells men det verkar enklare med labret. Jag får väll prova helt enkelt och se vad som passar bäst! Vad är en ledsticka för något? :)
Jag brukar köpa vanliga önhängen, ta bort pluppen på baksidan och istället böja piggen. :)
#3 Jag har funderat på att göra så jag också, men går det att få piggen rak igen? Vill ju kunna använda samma örhängen i dom vanliga hålen också :)
#4 Risken är ju att de går av om man håller på och böjer dem fram och tillbaka.
Har du redan beställt? Jag tror att http://www.crazy-factory.com/ kan ha mindre storlekar! 🙂