Placering på tatuering
Har länge velat tatuera in min råtta Russins tassavtryck, då hon och hennes syster Monster har betytt så väldigt mycket för mig, och Monster oväntat gick bort bara ett år gammal när jag inte var hemma och kunda säga hejdå. Jag har bestämt mig för att göra det nu i höst någon gång, kanske slutet av oktober eller någon gång i november, när jag fyllt 18.
Men! Jag är inte helt säker på vart jag ska ha den… Har funderat på att ha den på överarmen, fast väldigt långt ner, så den är lite ovanför armbågen liksom, fast på framsidan, men jag vet inte hur snyggt det blir 🤔har också funderat på handleden eller ovansidan av underarmen, men jag vill inte ha den alldeles för synlig, men ändå inte för "gömd" så att säga. Har någon ett, eller flera, tips? Vet att jag sett en del här inne som har tassavtryck och andra kul små motiv 🙂
Jag vill ju inte "rusha" heller och tatuera den nånstans bara för att, men jag har så himla dålig fantasi.
Tacksam för svar!
Om det hjälper kan jag säkert försöka lägga in nån bild på hur jag ser ut på ett ungefär, med armar och sånt, så man ser lite mer vad som kan passa 😛

Jag hade gjort den på bröstet nära ditt hjärta
#2 Det har jag också tänkt på, och det känns lockande, men jag vill liksom inte ha det så pass gömt, vill att folk ska se den om jag inte liksom väljer att gömma den, blir lite svårt på bröstet då 😕 annars är det ett väldigt bra, och väldigt gulligt förslag.
Axeln brukar ju vara poppis.. Tror dock att det är snyggast med två tassavtryck brevid varandra :) Kanske på insidan av handleden om du vill ha den synlig? Jag funderar på samma men då kanske nånstans på benet eller foten just för att jag vill kunna dölja alla mina tatueringar.
#4 Axeln var ett bra förslag, typ vid nyckelbenet då? Insidan av handleden tänkte jag på först, men det känns lite väl synligt, vill kunna dölja det lätt, men ändå kunna visa det lätt om jag vill, liksom… Benet är också en bra idé, men där har jag redan en och foten vill jag nog helst inte tatuera alls faktiskt 😛 och ja, som du säger, så är det nog snyggast att ha dom bredvid varann 🙂
#6 Får ta och kludda lite med en penna där och se om det ser bra ut på mig, det är ju enkelt att dölja med en t-shirt och vill man visa är det ju bara att ha ett linne 😛 jättebra idé, tack!
Jag skulle nog säga att du borde köra på armen. :)
#10 Det är du faktiskt den första som sagt (la upp denna på facebook också) förutom min mamma. Får man fråga varför?🙂 Och tack för svaret 😃
#11 Jag tyckte det var ett fränt ställe att ha tatueringen på, var lite annorlunda just där, I like it! :)
#13 Då tycker du som jag då 🙂 jag funderar fortfarande, kommer ju inte att ta den förrän jag är 100% säker, men det lutar verkligen åt armen… Funderade ju allra först på handleden, men det är liksom för synligt, så det har ju varit armen all along typ om du fattar 😛
Ja, det är alltid bra på att vänta tills man är hundra på vars man vill, den ska ju endå vara kvar resten av livet!
Har du på armen så är den även enkel att täcka för med tröjor också. :) Har själv en under nyckelbenet och vilka tröjor jag än har så ser man en liten del av den, om jag nu inte skulle ha en polotröja ;)
Funderar själv på att göra en till tatuering nu, du får gärna läsa min tråd du också å komma med tips/idéer. Tråden heter "Tatuering - vars?"
#14 Jo precis! Kan tänka mig att dom kan vara svåra att dölja… Har
Har svarat i den tråden! 🙂
Foten eller nyckelbenet. Tyckte placeringen på armen såg fel ut.
#16 Foten vill jag helst inte tatuera alls, tror inte det passar mig, är dock inte säker på om jag vill ha armen eller nyckelbenet så kanske skjuter upp det nåt år tills jag är helt säker… Tror dock armen hade passat, eller tja, jag tycker det, smaken är som baken 🙂
#17 Jo, nåt sånt blir det ifall det blir där, lite under och lite längre ut mot axeln 🙂

Min sponatan placering vore bakom örat eller en bit ner på halsen mot nacken sas. Synligt men inte för snyligt o en hyfsat "naturlig" placering utav en råttas tassar :)
"Din verklighet är inte Min verklighet"
#19 Mjo, många som tycker om båda dom två ställena, men jag vill helst inte ha något bakom örat, har alltid håret nersläppt och dessutom tror jag inte det hade passat mig alls :o halsen vill jag heller inte tatuera, i alla fall inte så tidigt, annars hade det nog blivit däromkring 🙂
#21/22 Nej så sött! 😍 Passade ju dig jättebra 🙂
#23 Hehe tack! Men det är ett bra ställe att sätta tassar på. ;)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#24 Mjo, funderar mer och mer på det faktiskt… Tror dock det skulle göra väldigt ont då jag är rätt benig på axlarna! D:
#25 det är en så liten tatuering att du bara hinner ta ett djupt andetag så är det klart.. Typ ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#25 Man står ut! ;) Eftersom det inte är sås tor tatuering dom ovan skrev så går det snabbt!
#25 och #26 Mjo, kan tänka mig det, är dock väldigt mesig av mig och har dessutom en rejäl rädsla för nålar (då får man ju dock skylla sig själv om man väljer att tatuera sig), så jag undviker helst såna ställen så gott det går xD men funderar på precis under nyckelbenet, det kan väl inte göra lika ont som på?
#28 jag är super nålrädd, men det är inte samma sak. Det känns inte som en nål. elle rär det bara jag som tycker det?
#28 Har tatuering sen innan så jag vet hur det känns, det är inte så illa som man först tror, men det är just själva nålen jag är rädd för 🙂 är inte lika rädd för smärtan alls
#30 okej men dåså, jag tycker det inte känns så mkt. är tatuerad på handleden på insidan också ;)
Har du bestämt dig vad det blir nudå? :)
#31 Det känns verkligen inte så mycket som man kan tro, i alla fall så jag upplevde det 🙂 det var helt okej mestadels av tiden, förutom när tatueraren "fyllde i" streck igen, typ gjorde dom tjockare eller vad det kan ha varit, så nålen var på ett streck, svårt att förklara…
Japp, det får bli under nyckelbenet, efter många om och men så känns det snyggast och mest "praktiskt", den blir lättare att dölja och kommer inte vara i vägen om jag bestämmer mig för att göra något stort på armen. Har förmodligen hittat en bra studio också!
#32 Jag hoppas det blir bra tillslut och bild är ett måste när den är klar :D
#33 Självklart! Kommer dock inte bli på minst 1,5 månad c: dock är jag säker på att den kommer bli bra (sålänge tatueraren gör ett bra jobb, såklart), har länge velat ha den och det är ett motiv som betyder mycket för mig