Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 10776 ggr
Silversak
0

Tatuering i guldfärg?

Hej!

Jag undrar om det är någon som vet om man kan göra en tatuering i guldfärg? Var inne och tittade på bilder på tatueringar och hittade flera som var i guld. Riktiga eller ej vet jag inte, men tanken slog mig om det finns färg som ser ut som guld? Har som aldrig tänkt på det.

[PuffBuck]
0

Fråga runt i olika studios! 🙂 Jag har själv ingen aning 🤔

Rumblebee
2

Att tatuera i äkta guld går inte i och med att det är metall. Och att injicera flytande metall i kroppen är inte speciellt bra :P 
Däremot är det möjligt att göra tillfälliga tatueringar i olika metaller. Tatueringar som då sitter utanpå huden.

Att mixa till en guldaktig färg av andra färger är fullt möjligt. Kan vara lite knepigt visserligen att få till rätt mängd av de olika färgerna för att få så bra resultat som möjligt. Allt beror på hur duktig tatueraren är på att mixa.

Silversak
0

Alltså… Tänkte inte på äkta guld, det kan man ju förstå att det hade varit väldigt svårt/dåligt. Jag menar som jag skrev: Guldfärg bara… :)

Nåja, ska till en tatuerare snart så får väl fråga vad han säger om det går att få till en färg som liknar guld! ;)

[PuffBuck]
0

Lycka till! 😃

Silversak
0

Haha tack! 👍

[PuffBuck]
0

Glöm inte att skriva hur det gick sen!

Silversak
0

#6 Ska nu när jag går till tatuerare bara fixa till en annan jag har, ska dock fråga om färgen så kan lägga upp ett svar här sedan! :)

[PuffBuck]
0

#7 Jippie! 😃

Silversak
0

Angående guldfärg så gäller det att blanda typ gul och orange för att få det att se ut som guld, finns ingen riktig guldfärg, men blandar man på rätt sätt så kan man få det att se guldigt ut! ;)