Köpes: Töjsmycken
Hej! Ska börja töja båda öronen nu och tänkte höra om någon säljer ett "startkit" eller så, eller kanske ett par spiraler/expanders från 1mm och uppåt? Tack på förhand!
Jag har en sprial på 5 mm (svart plast) och en på 8 mm (svart horn), som jag inte har någon använding av längre.
Om det skulle intressera, så skriv ett pm :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Gammal men värt att försöka.
Jag har grejer från 1,3 upp till 14mm
Pluggar, tunnlar, men mest spiraler från 3mm (tror ja) upp till 14mm
Vid intressa kan jag fixa bilder och slänga ihop ett paket.
Tänk på att det bör vara oanvänt då det lätt spricker i öronen.
Med tanke på att spiraler gärna vill sitta på sin tjockaste kant och att dem som töjer är väldigt otåliga med att töja.
Vilket leder till att det blir blowouts (av spiraler och tapers) samt att det gärna spricker, varar, gör ont och blöder.
Vilket det INTE skall göra :p
Så töj försiktigt ;)
Skriver det endast för att jag kan!
Akryl, silikon, spiraler och stickor är inget bra.
Bra försök ändå.. lol
Skriver det endast för att jag kan!
#5 Har hört mycket om det där med att det inte ska vara bra, akryl har funkat utmärkt för mig och många jag känner så jag kör på det iallafall. Händer något så får jag ta konsekvenserna! Och om nu köparen skulle välja att töja med dessa så är det ju dennes val 🙂
#6 Akryl har också funkat bra för mig hittills, dock är det ju så att det inte låter örat "andas" och mitt töjningshål har börjat lukta rätt instängt 🙂
#7 Jag brukar tvätta hål och smycke med mild tvål ibland när jag duschar, gör du någonting för att tvätta? ^^
#8 Jag tvättar hål/smycke någon gång ibland, brukar inte behövas sådär jätteofta eftersom jag ofta "luftar" hålet 🙂
Jag har också rätt många, dock fattas vissa storlekar men har från 1,6mm till 5mm, dock tappat bort 4mm spiralerna så har typ m 1,6mm,2mm spiraler, 3 mm spiraler och 5mm pluggar med tapers. Kan sälja allt för en hundring.
#9 Nu ska vi se om jag förstod här, du brukar bara plocka ut smycket och sen sätta i det igen för att "lufta"? 🤔
#11 Brukar ta ut smycket ett tag ja, några minuter åt gången kanske, så att det får luft 🙂
#12 Det låter smart! Hur är det med växa igen när hålet inte är "färdigtöjt"? Jag har nu 6-7 mm och ska töja upp till 10 mm. Kanske räcker det med att bara tvätta hål och smycke med mild tvål?
#13 Jag är på 8mm och det hinner inte precis dra ihop sig mycket alls… Det blir liiiite segt att sätta in töjningen igen, men det drar inte ihop sig mer än kanske 0,2mm högst för min del 🙂 Och ja, mild tvål och vatten borde räcka, tror jag! Känns dock som det blev hemskt OT här nu xD
#14 Insåg det nu, ja! Ber om ursäkt 😕 Tack för svar iallafall!
#15 Ingen fara, du kan ju PMa om du undrar något c:
#16 Tack 😃