Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1328 ggr
NisseNea
0

Tragus piercing?

Hej! Jag ska snart ta hål i tragus, och jag undrar bara om någon har lust att berätta lite allmänt om tragus piercing (ont? Tvätta? Hörlurar? Läketid? Jobbig? ) :D Och en liten fråga, vilket smycke är finast till tragus?? (Skriv gärna länkar till olika sider med fina smycken till tragus)

Häxkotten
1

Tog min tragus för ungefär lit mer än ett halvår sedan och jag tyckte inte det gjorde särskilt ont :) när det gäller tvättning så ska det skötas precis som alla andra piercingar ;) alltså noggrann tvättning två gånger dagligen och låta bli att pilla med orena fingrar. Hörlurar kan vara sisådär beroende på vilken sorts du har. Om du har den sortens man stoppar in i örat så skulle jag råda dig att inte använda det på det örat du har piercat i ca två veckor eller mer beroende på om det läker bra eller ej. Jag hade inga problem med min tragus och det var så gott som läkt efter ca 4 månader :)

hannini
0

Nu kanske du redan har gjort din piercing, men jag tog själv hål i tragus för en kort tid sedan så kan ju svara ändå :)

Jag tycker inte det gjorde särskilt ont, ondare än mina tidigare piercingar men absolut inte outhärdligt, det "sticker till" liksom. Det går ju dessutom över på ett par sekunder. Tycker inte heller den gjorde ont efteråt, var snarare så att jag inte kände av den alls vilket ledde till att jag råkade vara där och riva till den ibland, oavsiktligt.. Tvättningen är som häxkotten säger. Lite krångligt att komma åt i och med att man inte riktigt kan se vad man gör, speciellt då på insidan. Man får helt enkelt vara så noggrann som man kan så blir det nog bra. Jag har inte haft några problem över huvud taget, men även det är väl individuellt, som det mesta annat.. :)