Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: töjning
Läst 1414 ggr
Crookshanks
0

Går inte att töja, blir tokig.

Jag har från och till under flera år försökt att töja öronen, men det går inte. 
Jag kan knappt ha äkta örhängen i, blir infekterat och svullet direkt fast det är hål jag har haft sen jag var liten.

Jag undrar om någon annan har sånna här öron, som inte ens vill ha silver/guldörhängen? Och har ni lyckats töja?

Jag har diverse piercingar som det aldrig varit problem med, men även när jag försökt att töja med titan/kirurgiskt stål, så går det inte ändå.

Kan tillägga att hålen är gjorda med pistol (jag var liten som sagt), och jag har knölar i örsnibbarna, är detta en bidragande faktor? Tack för svar.

Karmatarerskanise
0

Eftersom de blir infekterade av vanliga smycken förstår jag att det inte direkt går att töja. Vad brukar du ha i hålen`?

RebeccaG
0

Hade samma problem tills jag töjde upp mina öron, tog också med pistol som liten. Min piercare töjde från 2-3 mm(första töjningen) resten gjorde jag själv hemma, köpte ett töjkit i plast(jag vet…) sedan det har jag aldrig haft problem med mina hål, inte ens det jag valde låta växa ihop. Sen det som nu är 10 mm är fult dom stryk, min piercare sa att det antagligen berodde på pistolhålet, hade det varit gjort med kanyl hade det antagligen varit mycket snyggare. Fast o andra sidan har jag alltid smycke i så set syns ju knappast. Om jag va du skulle jag låta din piercare töja åt dig, så blir det mindre risk för "fel" + att dem är säkra på sin sak :)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

searelia
0

Öron är som regel det känsligaste man har. 
Kan vara så att dina öron inte tål metall alls men har du provat ha plast? Finns ju div plast smycken man kan ha i. Kan ju prova sätta i ett sådant till att börja med. Tål du inte den plasten så rekomenderar jag inte att du töjer.

Crookshanks
0

Om jag har örhängen har jag silver.

Kan en piercare alltså töja det åt den? Eller kan denne göra ett nytt hål med kanyl?

Vad är det för skillnad på akryl och plast?

Tack för alla svar

Crookshanks
0

Puttar denna tråd igen

[Victoria93]
2

Alltså om det är något fel på hålen i början och de aldrig läker även om du använder kirurgiskt stål kanske du borde låta dem växa ihop och pierca med kanyl sen? Jag gjorde med pistol och har aldrig haft problem med örhängen eller att töja, men töj inte om hålen inte är läkta!!

Crookshanks
0

#6 Det var det jag funderade, om en piercare kan göra ett nytt hål när det redan är ärrbildning där inne. 

Vill verkligen töja alltså, men det verkar inte funka.