Tungpiercing
Fyller 14 snart och vill verkligen ha Tungpiercing. min mor har gått med på det vilken hon inte gör när det gäller sånt, men vill gärna ha några frågor besvarade :)
1. Vad är det farligaste som kan hända och när ska man besöka läkare?
2. Är det vanligt att "bita" sönder en tand? Enl. en 19 årig bekant så kan man, är det gratis tandvård som gäller eller måste man betala några 1000 lappar? :P
3. Hur långt tid tar det för den att läka och OM jag ångrar mig, kan jag ta av den när jag vill?
4. Kan man träffa en nerv? Eller "svälja" bakterier vid infektion? Låter dumt men hittade något liknande på nätet för ett par veckor sen😛
9. Ni som har varit hos Ed i Göteborg, var han bra?
Om ni har mer info så skriv gärna det, vill inte göra ett misstag!!
Och om någon har en bild på Tungpiercing men utan smycke så vill jag gärna se den ;)
Tack på förhand! :D
Dom piercare som är seriösa piercar inget förutom öronen på någon som är under 15 år med målsman.
Piercingen i sig gör inte ont det är läkningen som är en jävel. Du kommer knappt kunna äta på ungefär en vecka. För din tunga kommer svälla! Köp en ny tandborste och ät ordentligt innan. Annars kan du svimma.
Is kommer vara din bästa vän. Men den läker fort. När svullnaden är nere gå tillbaka till piercaren så byter dom till en kortare stav. Det blir en miljon gånger lättare med en kortare!
Inget farligt kan hända vid läkarbesök men tandläkare kan bli inte "Du förstör dina tänder idiot" Men är den rätt piercad och du inte leker med den skadas inte dina tänder!
Läktiden är mellan 2-6 veckor. Och utan ser man knappt ett hål. Utan som ett märke så du kan ta ut den.
Så länge du sköljer munnen efter du ätit är det ingen fara. :)
Hoppas du blev lite klokare nu! Lycka till och kram
Det är värt att vara äkta även fast folk kommer hata dig
http://soldies.blogg.se
Tandläkare kan bli dyrt. Min tandläkare berättade att om man har en Tungpiercing kommer de räkna eventuella skador som piercingens fel och då får man betala fullt pris.
Det är inget ovanligt att man biter sönder tänder, eller att piercingen skaver så tandroten kommer fram.
Farligaste är infektion och kraftig svullnad.