Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 7707 ggr
PotatoEcho
0

Uggla på låret?

Igår fyllde jag 18 så nu får jag äntligen tatuera mig! 

Hade tänkt mig en uggla på låret, en ganska stor typ 16cm x 12cm eller något. Jag vet verkligen inte om jag vill ha den i färg eller inte. Ska den vara i färg så ska den vara i blå/grön/turkos! Men svartvit är ju rätt neutralt det också, med tanke att jag ska leva med den hela livet. 

Dock så undrar jag är det ''dumt'' att göra en ''såpass stor'' tatuering som sin första? Jag har ganska låg smärttröskel.

Och hur mycket på ett ungefär kan man räkna med att den går på? Jag vet att det är olika på olika ställen. Men eftersom det är min första och jag är lite osäker på allt med priser och hur lång tid det tar så vill jag ju inte bli ''lurad'' på något sätt. 

Vill ha något som liknar det här ugglan, utan klorna,vingarna och allt runtomkring. Blir den för ''rund'' för att göra så stor? 🙂

http://www.tattoostime.com/images/228/shining-diamond-and-owl-tattoo.jpg

Calcifer
0

Gå till flera ställen, visa dem motivet, och prata om ungefärligt pris. Det är jättesvårt att säga, men många brukar ta ca 1000:- i timmen. Andra mer andra mindre. Men det blir ju en fin summa ändå, oavsett, i.o.m. att den ska vara så stor. Sen angående storleken och så tror jag att det är något du vet bäst själv.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Moa-]
0

Ugglor är i allmänhet väldigt "inne" i allt just nu, framför allt den modellen du visar här… Hur har du tagit detta beslut? Kommer du verkligen att vilja ha samma uggla även om 15 - 20 år? (Sedan kan du väl inte ha en fågel utan vingar?)

Calcifer
0

Jag antog att hon menade att hon vill ha den med infällda vingar. Dvs inte ta bort vingarna helt utan bara att de inte ska spreta som den där.

Typ så: http://www.gettattoed.com/wp-content/uploads/2013/02/owl-heart-lock-tattoo-design.jpg

PotatoEcho
0

#1 Jo, det är bara det att det finns bara ett ställe här där jag bor. Och med storleken så ja det vet jag nog bäst själv. Men just det ''modellen'' av ugglan är jag rädd ska bli ganska konstig och bred på ett sätt. Även att den ska göra mina ganska stora lår att se ännu större ut 😐

#2 Jo, ''tyvärr'' har dom ju blivit det. Men jag har velat haft det här motivet sedan jag gick i sjuan och går tredje året på gymnasiet nu. Har bara väntat på att bli myndig för att få göra den. Den har en väääldig stor betydelse för mig. Just vilken typ av uggla det är spelar mig ingen roll, just nu tycker jag den är fin. Jag vill ha en som ser glad och snäll ut, de flesta ugglor ser lätt ganska arga ut och det är jag inte ute efter. 

Jag funderar på att den ugglan jag länkade till kan uppfattas som ganska '' barnslig'' när jag är runt 60 haha. Funderar även på något liknande den här. Känner även att just den stilen passar mer den storleken jag är ute efter på tatueringen.

Självklart ska den ha vingar, men jag vill inte att dom ska vara så stora utan att ugglan ska ha vingarna 'infällda'' efter kroppen.

Calcifer
1

Gå dit och prata med dem, visa vart du vill ha den. Är de en bra studio kommer de nog ha förslag angående både design, placering och storlek.

PotatoEcho
0

Ja har tänkt göra det snart, gäller bara att jag vågar gå dit också..

Grejen är den, dom gör fina tatueringar osv. Men dom tatuerar samt piercar minderåriga. Det har väl inte någon större betydelse, även fast jag inte gillar att dom gör det. De tatueringar jag sett har blivit bra. 

Har även hört att de inte tar timpeng utan tar betalt för motivet.

Calcifer
1

Jag skulle personligen aldrig gå till en studio som är så pass oseriös att de tatuerar minderåriga.

[Moa-]
0

Okej, så länge du har en tanke med det och verkligen övervägt det, så är det bra! =) Problemet med saker som är "inne" för tillfället är att många inte vet om de själva vill ha det eller om det bara är för att man "tror" att man vill ha det även långsiktigt…

PotatoEcho
0

#7 Känner också lite så. Jag har ju väntat tills jag är 18 och då vill jag ju ha det riktigt gjort. De blir ju bra, men ja som sagt.. 

#8 Precis! Det finns många tatueringar som jag tycker är snygga och skulle vilja ha nu men kanske inte när jag är 40. Men den här ugglan vet jag verkligen att jag vill ha.