'knöl' bakom traguspiercing
Hej!
Bifogar en bild för att ni ska förstå bättre vad jag pratar om.. Upptäckte när jag skulle rengöra min piercing i tragus att jag har som en liten knöl bakom. Jag tycker det ser ut som någonting vätskefyllt? (Att det är rött är för att jag har varit där och rengjort och pillat lite med tops.)
Vad tror ni, kommer det läka av sig själv, ska man ta hål på den (iom att jag tycker det ser vätskefyllt ut..) eller kommer den sitta kvar?..

Infekterat.
Börja sköta den ordentligt med koksalt två ggr/dag så ska du se det gör över.
ev att du gör ett par saltsoaks oxå (koksalt i en kopp eller dylikt och dippa ner örat där och låt det gos adär 5-15 minuter och sen se till att skölja rent det efteråt - lycka till
"Din verklighet är inte Min verklighet"
Jag fick så där lite då och då vid min näspiercing cirka 3 år efter att jag tagit den. Det är infekterat och för mig försvann det av sig själv, men går nog snabbare om man rengör regelbundet. Borde vara lugnt, ser bara lite läskigt ut ;)
Hmm har lite svårt att tro att de. Är infekterad då den inte ömmar eller känns över huvudtaget. Den är dessutom bara röd när jag har varit där och pillat mycket med tops och sådär när kag rengör. Tvättar noggrant två gånger om dagen samt sköljer med koksalr ytterliggare två-tre gånger per dag. Valde i vilket fall som helst att tömma blåsan som mycket riktigt bestod av vätska och nu ser det ut som vanligt.