Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 1677 ggr
Snurraminjordigen
0

Vad tycker ni om mina argument?

Jag är 15 år, fyller 16 i mars.

Jag vill väldigt gärna ta navelpiercing och har velat i typ 1 år.

Mina argument mot mamma som inte tycker att jag ska ta det är:

*Det är min kropp och jag är tillräckligt gammal för att själv få välja hur jag vill se ut.

*Jag är väldigt skötsam, super inte, röker inte, sköter skolan bra, bråkar inte med mamma i onödan, och är inte en sådan som går och tar den hos någon sunkig tattare med en gammal nål om mamma inte ger mig tillåtelse, därför tycker jag att jag borde få ta det.

*Jag har läst mycket, jag är medveten om riskerna och är beredd att ta hand om den tills den läkt ordentligt.

*Det är MIN kropp, mamma påverkas ju inte av det! Bara för att HON tycker det är fult, så borde jag ändå få bestämma själv hur jag ser ut.

Vad tycker ni om mina argument, har ni tips på något jag kan tillägga?

[rumelle]
4

Jag hade lagt till att piercingar faktiskt inte behöver vara permanenta. De går att ta ur och visst lämnar de ett ärr men genom livet samlar man ändå ofta på sig ärr från diverse skador så ett litet extra spelar ingen roll.

Alenzi
4

Jag tycker du borde lyssna på din mamma och vänta tills du är 18 :)

AkaiTsuki
0

Tycker att du borde få ta piercingen om du vill. Jag har ett argument att jag får skylla mig själv om jag ångrar mig sen, jag kanske får gå runt med ett hål i min tunga resten av livet om det inte läker ihop dagen då jag inte vill ha piercingen. Andra piercings som jag tagit ut har knappt några ärr eller så

//Joanna