Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: problem
Läst 1007 ggr
CupcakeGod
0

läpp piercing sliter på läppen

Först och främst får ni ursäkta mig för att jag är så otroligt dålig på att förklara saker som har med kroppen att göra. 

Nu till saken. Jag hatar ringar i läppar, så jag köpte typ piercingar med kulor och sånt platt på andra sidan. Den platta delen tränger sig in i köttet, och om den är lite större så biter jag på den och det sliter på tänderna (har redan fått skit för att mina tänder blev slitna av piercingar). Finns det något jag kan göra?

[GoodbyeLullaby]
0

Har typ samma problem. Men föredrar nog lite för lång än för kort. Har slitit ner en tand lite för jag tuggar så mkt på den..men ska försöka skärpa mig x) har tyvärr inga bra tips för den perfekta längden på stav existerar inte för min del

Emlielki
0

Hur menar du med att den skär in i läppen?
Jag har både offcenter och medusa/philtrum och båda har format läppen, men ingen av dem skär in.
Har man rätt längd så ska den ligga tätt mot läppen och då kan slemhinnan forma sig och det är helt naturligt. Men om den orsakar sår för att den skär in så får du nog överväga ring eller leta upp en annan typ av labrett. Det finns olika typer av plattor, rundade och "kantiga" . Jag har rundad i min medusa och det funkar utmärkt.

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio