Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: allmänt
Läst 832 ggr
[GoodbyeLullaby]
0

Ändra föräldrars syn på piercings?

Hey! Har ett litet problem ang föräldrar och piercings - vilket är en dålig kombination! Är dock myndig så mina föräldrars misstycke om detta är inget som stoppar mig, men det skulle väl vara lite trevligt om de inte grimaserade varje gång ämnet kommet upp. Har en labret i läppen som de inte ville att jag skulle göra från början, men som de nu har accepterat. Dock så vart de ju inte sådär överlyckliga när jag berättade att jag ska pierca septum.. och ännu värre när jag bestämde mig för att börja töja öronen. Deras inställning är väl för det mesta att jag bestämmer själv, men som sagt, lite met "stöd" skulle uppskattas. Några tips för att ändra deras attityd lite? Kan tillägga att jag fick tatuera mig redan när jag fyllde 17, och sedan dess har jag och mamma tatuerat oss tillsammans några gånger, haha. Så de är alltså inte helt omöjliga med body modifications.. det är just piercingar som de kan rynka på näsan åt. Tror det har å göra med att de ofta sitter just i ansiktet.

Hanna
4

När jag argumenterar med folk angående detta så brukar en bra sak att säga vara i stil med "Är det inte jag som ska vara nöjd med mitt utseende? Jag skulle aldrig säga till dig hur jag vill att du ska se ut/inte se ut".

Vissa ändrar sig dock aldrig och jag tycker att man får acceptera allas åsikter. Dock kanske det kan vara en bra sak att berätta för dina föräldrar att de får tycka exakt vad de vill, men att du blir ledsen/mår dåligt över deras kommentarer/blickar med avsky. För det är ju trots allt ditt val och din kropp.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[GoodbyeLullaby]
0

Tack för svaret. Kan försöka förklara lite att det är sånt här som får mig att vara nöjd med mitt utseende.

dyoxide
0

Min mamma är likadan, fick inte ta hål i öronen förrän jag var 12 och det var efter mycket tjat… Sen, efter ännu mer tjat, fick jag ta en insustrial när jag va 15,5 tror jag, och så fick jag en navelpiercing i 17-årspresent förra året, vet inte hur jag lyckades övertala henne till det dock owO men, tatueringar verkar helt ok… Fick en tatuering i 16-årspresent och ska få en till när jag fyller 18. Hon skulle nog aldrig låta mig ta några fler piercingar förutom i öronen. Pappa är helt mot både tatueringar och piercingar, dock bor jag hos mamma så han har inte så mycket att säga c:

Zevzi
0

Min mamma HATAR piercingar och tatueringar hennes kille också
Min pappa bryr sig inte så det är ju bra att han låter mig iallafall för då kan jag ju göra lite som jag vill :)

chade
1

Ett bra argument kan ju vara att en piercing är bra mycket lättare att ta ur än att få bort en tatuering ifall man skulle ångra sig senare i livet.

Små stjärnor lyser också i mörkret.