Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 2317 ggr
takykardi
0

staven för kort?

Idag var jag till piercaren och bytte läkstaven till en kortare stav, till min medusa, men nu är jag lite rädd att den är FÖR kort. Kulan sitter jättesnyggt, tätt mot huden. Men plattan bakom sjunker lite in i läppen! Hur vet man om den är för kort? Den är ändå så pass lång att då jag t.ex ler/skrattar sticker staven ut lite.

Hanna
0

Hur menar du med sjunker in? Även med min läkstav i labretten så sjönk plattan bakom in. Om det inte verkligen trycker och skaver är det nog ingen fara. För mig när jag hade en för kort stav var det som om kulan ville försvinna in i läppen. 😐

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

takykardi
0

Att den typ trycks in i läppen. Om jag känner med tungan är det som en liten inbuktning i läppen där plattan sitter. Det har inte börjat skava ännu iaf! Själva kulan tycker jag sitter ganska bra, inte snyggt om staven sticker ut för mycket heller. Men får se om det börjar skava efter några dagar får jag väl byta till en längre då. :) Kan det vara dåligt om det är för "tight" fast det inte skulle skava?

Hanna
0

#2 Ja, det är inte bra om den är för tight. Vet inte exakt vad som händer, men nyttigt är det nog inte. Kan du visa bild hur det ser ut? Eventuellt hur det ser ut när du trycker på baksidan så staven sticker ut?

takykardi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"normal"

takykardi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"onormal" ;P

Hanna
0

Ser ju inte ut som att kulan borrar sig in. Så länge du inte får några problem så är det ingen fara. Snyggt! 👍

takykardi
0

Nä det är bara på baksidan! Såg nu att kanterna av plattan täcks av lite hud från insidan av läppen, kan det kan växa över helt? Tack! :)

Hanna
0

#7 Så var min också innan munnen blev van. Den sjönk in rätt rejält, men tror knappast den växer in/växer fast. :)

Karmatarerskanise
0

Tyvärr är det så att eftersom läppen är väldigt mjuk så sjunker plattan in. Hos många "växer den in" efter ett tag vilket är väldigt fult.

takykardi
0

Låter ju inte alls kul! :( Kan det hjälpa att ha lite längre stav då?

nlinds
0

Du behöver nog inte vara orolig, sådär hade jag också när jag bytte staven på min medusa :) Plattan sjönk in så mycket så att jag blev rädd att den skulle växa fast där inne, men det gör den inte 🙂

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

takykardi
0

Okej, skönt att höra! :)