Ca pris på mitt chestpiece?
Jag har tänkt göra ett chestpiece jag planerat väldigt länge snart. Det kommer täcka partiet mellan brösten och nyckelbenen helt enkelt, ett ganska traditionellt chestpiece storleksmässigt för en tjej. Jag ska antagligen inte ha i färg och det kommer inte vara överdrivet svart utan detaljerat givetvis men ändå ett ganska "enkelt" motiv.
Går det för någon erfaren att säga mellan vilka tusenlappar den antagligen kommer att gå på? Studion jag ska gå hos verkar ta rätt normala priser, ingen jättedyr exklusiv tatuerare, men riktigt duktig såklart. Som fattig student vore det bra att kunna planera litegrann såhär i förväg, men räknar förstås med att det kommer kosta pengar 🙂Blir tredje tatueringen så vet vad det handlar om. 4000? 7000?
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
4-5 lax kanske 6, beror ju på vilken tatuerare du går till:)
och om det måste göras i sittningar osv:) men inte mer än 7 skulle jag säga:)
Med vänlig hälsning Henrik
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
#1 Tack för svar! Var något sådant jag kunde tänka mig :) Borde inte blir mer än 7… Får hoppas så jag inte blir helt ruinerad! haha
Min kostade 5200:- men då gjordes den i 2 sittningar och jag fyllde även i en röd blomma på armen som tog en halvtimme. Min är i normal storlek och full med färg :) Tror att det är vad priset brukar ligga på på ett ungefär.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#3 Okej, det låter som ett väldigt rimligt pris! Jag vet inte riktigt hur de tänker, kostar det mer om man ska ha i färg eller har det enbart med tiden att göra? Känns ju logiskt att tiden är den avgörande faktorn i alla fall 🙂
Hade du andra tatueringar sedan innan? Kändes det som att det gjorde mycket ondare där? (såklart individuellt, men bör väl göra mer ont än på armen till exempel… har bägge övre armarna)
#4 jag hade ryggen, underarmen och en liten på sidfläsket innan jag gjorde mitt bröst och visst var det inte skönt direkt men det var ändå helt okej att tatuera sig där. Värst var mellan brösten och konturerna längst ut på tatueringen då en nerv drog ihop sig så jag fick asont i hakan ;) Oftast tar dom timpris ihop med storleken på tatueringen. Där jag tatuerade mig tog dom 2600:- för en 3 timmars sittning.
Sajtvärd på Iller.ifokus