Medusa
Har varit sugen på att skaffa en medusa piercing i ca 3 år nu. Men är lite osäker fortfarande. Har försökt söka på sajten men mobilen strejkar -.- Så jag testar och gör ett eget inlägg istället :) Så bomba på om era erfarenheter/tips om piercingen som kan vara bra/nyttigt att veta innan man skaffar en ^^
Enjoy life and live the adventure!
Tänker efter noga om du ofta omedvetet kommer åt det området, för det är ett rent helvete under läkningen (och vissa gånger även efter) om man glömmer bort sig och sveper handen över munnen (eller vad man nu gör). Så tänk efter om du har några såna vanor så att du kan undvika det om du gör piercingen.
En annan sak som jag märkt är att plattan på insidan ibland fastnar i tandköttet när jag ler och det kan också göra sjukt ont.
Annars tror jag att det mesta är basic knowledge. Det gör ont (det är den som gjort mest ont på mig, och jag har höög smärttröskel) och det kommer vara ovant i början.. Men annars är den som vilken annan piercing som helst.
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Åh, en annan sak också. Plattan på insidan kan orsaka små hudflärpar på läppen som kan bli ömma/såriga, när det händer brukar jag ta en tops och doppa den i alsolsprit och badda insidan av läppen i ca 10 sek så försvinner det efter ett tag.
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio