Svullen piercing
Jag gjorde min industrial den 19 juni och den har läkt väldigt bra. Har inte haft några problem det senaste eller något och allt har sett fint ut. För några dagar sedan började den kännas öm och svullnade upp lite vid ena hålet. Funderar på om det kan vara pga att jag är förkyld just nu. Kan piercingar reagera så? Det kom ju i samband med att förkylningen började.
Det är ganska vanligt att piercingar, speciellt sådana i brosket reagerar vid infektioner i kroppen.
Min tunga brukar svullna upp och ömma ibland också när jag är förkyld. (Jag har tungpercing :P). Se till att göra rent extra noga så går blir det nog bra :)
Tack för svaren :) Då vet jag att jag inte behöver vara så jätte orolig. Ska se till att tvätta lite extra då.
Det skulle kunna vara så, ja. Piercingar är lättpåverkade. Jag är inget proffs inom det här ämnet, men jag kan i alla fall tala av mina enga erfarenheter, och min helix har svullnat mer under vissa perioder. Svullnaden har sedan dämpat sig och senare kommit tillbaka. Just broskpiercingar i örat är ju så knepiga med läkningen och tar lång tid att läka och kan t.o.m. efter att den är läkt, börja strula igen eller aldrig riktigt läka över huvudtaget. Du har ingen anledning att oroa dig alltså, men tvätta gärna lite extra med koksaltslösning och kanske försöka ta det lite lugnt för att se om förkylningen försvinner och därmed kanske även svullnaden.
Jag har haft min industrial i 9 månader och ganska nyligen har den slutat svullna upp.
Hang in there, den kommer läka😊
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube