första tatueringen
hej, ska snart beställa min tid. Sen ska jag äntligen få åka iväg och göra min första tatuering. Varför jag dröjer med att beställa tid är för jag vet inte exakt vad jag vill ha. Den ska i alla fall sitta på handleden. Om ni har lust kan ni ju lägga upp bilder här så jag får lite inspiration. Skulle vara toppen ! :)
Jag har ännu ingen egen. Men jag tänker att man ''ska'' ta en so betyder något speciellt.
Typ några ord/meningar som har betytt otroligt mycket, och som man vet att man kommer bära med sig i resten av sitt liv :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Håller med om att man bör tatuera någon som verkligen betyder något. Antingen om det är en minnes tatuering, hyllning, eller bara något som talar om vem du är och vad du gillar. Kan ju ta mig själv som exempel.. Först och främst så kommer jag att skaffa en minnes tatuering av ming hund på höger arm. Sedan på vänster vill jag ha ett realistiskt motiv med grodor, just i och med att jag gillar grodor :P I och med att jag även gillar spel och det alltid har varit en del av min uppväxt, så funderar jag på att göra något spelrelaterat motiv. Får se om ett bra motiv kommer smygandes till mig någon gång =) Bara några av alla de ideer jag har vad gäller mina framtida motiv.
Beställ inte tid fören du är säker på vad du vill ha.
Blir alltid konfunderad när man först bestämmer sig för att man ska tatuera sig innan man ens vet vad man vill ha.
Håller inte med allt snack om att en tatuering alltid måste betyda något speciellt. Klart att det är fint med en liten historia bakom tatueringen, men hittar man ett motiv som man vill ha enbart för att det är sjukt snyggt så varför inte liksom? Var dock helt hundra på att det är just DET motivet du vill ha innan du går till tatueraren.
Förövrigt så tycker jag texter eller rosor är sjukt snyggt på handleden. Själv har jag en svart katt där. Lycka till! (:
Tycker också att det här med betydelse är totalt överskattat. En tatuering är utsmyckning av kroppen och man kan lika gärna göra en tatuering pga att den är en snygg utsmyckning som att den ska betyda något. Jag förstår inte ens grejen med att det alltid ska ha någon betydelse..
Sajtvärd på Iller.ifokus
håller verkligen med, alla tar liksom för givet att ens tatuering måste ha värsta stora betydelsen, men exakt; det kan ju lika gärna bara vara en utsmyckning precis som piercingar är. Att man tycker motivet är assnyggt är väl en väldigt bra anledning liksom ;D