Conch+tragus+hörlurar?
Hej, jag har en tid funderat över huruvida jag ska ta och skaffa conch eller inte. Jag dock en liten fundering över hörlurar. För jag gillar de små hörlurarna man poppar in i öronen för jag tycker dem är diskreta och lätta att ta med sig överallt. Men jag funderar på då att skaffa en conch, och i samma öra har jag en tragus…. Så jag undrar då om det finns någon som vet om hörlurar, tragus och conch fungerar ihop? Är litet orolig att det ska bli för trångt i örat för allt :S kan tillägga att jag har ganska små öron… Tack för svar på förväg!
Det beror väl lite på hur pass långt fram conchen kommer sitta, tror jag i alla fall. För övrigt tror jag nog att kan se det själv, om du sätter på dig hörlurarna och helt enkelt ser om det finns plats kvar för conchen. Hoppas jag förstod din fråga rätt! Men du borde verkligen skaffa conch om du vill det, för det är sjukt snyggt!
Det beror väl lite på hur pass långt fram conchen kommer sitta, tror jag i alla fall. För övrigt tror jag nog att kan se det själv, om du sätter på dig hörlurarna och helt enkelt ser om det finns plats kvar för conchen. Hoppas jag förstod din fråga rätt! Men du borde verkligen skaffa conch om du vill det, för det är sjukt snyggt!
Det funkar med hörlurar man ploppar in, sådana stora som man drar över öronen måste vara avlånga för att det ska funka annars trycker det, så är det för mig i alla fall
Okej, får väl se senare om jag behöver investera i nya hörlurar :3 Tack för svaren!

Har en conch o har inget problem att lyssna på musik alls, vill dock göra en tragus men törs inte då jag måste ha inears pluggar när jag lyssnar (passar inte med andra). Så conch skulle jag inte vara orolig för.
Men ser nu att du har en tragus o kan ha inears pluggar, går det bra? Hur lång tid tog det innan du kunde ha det igen efter piercingen?
"Din verklighet är inte Min verklighet"
#5 För mig är det absolut inga problem med inears pluggar :3 Medan piercingen läkte såg jag till att inte använda hörlur på det örat i typ två veckor. Och efter det började jag använda det igen men då med en liten mindre sån där gummigrej på pluggen :3 Men om örat skulle klydda med läkningen kan det nog vara bäst att vänta längre ;)

Sweet om det går bra med bara två veckor! Kanske ska ta tag i o ge mig själv en tragus i "julklapp" 😃
"Din verklighet är inte Min verklighet"
Haha låter trevligt! Hoppas kunna skaffa min conch om en vecka eller två beroende på när mamma ger med sig